Ett år.....



...... är det idag sen jag packade mina saker å blev smålänning, iaf till 90%...
Har ju ftf kvar min lägenhet hemma i Byhåla å tsv får det vara så även om det kostar.
Jag har ju barnen där, vi har ett ställe att träffas å vara tillsammans i så man inte behöver bo hos föräldrar elr på annat boende.

Inte för att vi har haft några stora problem så tallrikar å annat har krossats så är det inte alltid lätt att bli sambos i medelåldern.
Var å en har skaffat sina vanor å sitt sätt att leva, man får ha överseende med en hel del.
Samtidigt så måste man ju få ta plats när man flyttar in hos nån annan, fixa å dona på sitt vis för att trivas.
Men det var tungt att flytta från Öland när sommaren precis skulle börja, lämna det som man alltid haft sommartid.
I år blir det nog lite mer hemresa än förra året, jag har annat jobb här som inte suger lika mycket energi utan som ger nåt tillbaka så jag tror det blir lättare i år.
Men även om det är vemodigt att lämna ön varje gång är det skönt att komma hem hit oxå å det är väl ett bevis för att man börjar rota sig.
Men grejerna är ALLTID på fel ställe :))
Å har vi klarat ett år ska vi väl klara ännu ett år å fler därtill hoppas jag...
Men jag är å förblir ölänning in i ryggmärgen till den dag jag dör.....
Öland är Öland... <3 <3 <3

Har ju haft 2 riktigt tunga dagar med jobb tors-fre, lägg därtill en justerad rygg med stelhet å viss smärta så har det varit tufft men det gick.
Tors-fre tog det nån minut att räta på mig när jag suttit å skulle resa mig, jag var inte så snabb i vändningarna.
I tors kväll kom en rejäl smärta i vä överarm på utsidan, i fre hade jag grymt ont men det var lite bättre igår å än mer idag.
Jag tror det hade med kiropraktorbesöket att göra, muskler som varit låsta som rätat på sig mm å dragit å retat i muskulaturen....

Så när jag slutade igår kl 15 så var det skönt, en intensiv jobbvecka var slut.
Hem, vila lite, duscha,äta å iväg på Blender i Kärrasand.
Inte lika mycket folk som förra lördagen på Wahlströms men tillräckligt.
Hittade glada Jiversdansare som vi hade sällskap av.
Men var är ni kvinns???
Ännu en kväll men herröverskott, dom kvällarna går 2 på 100 i vanliga fall.
Men det tog nån timme innan dom kom igång riktigt i mitt tycke, Lasse brukar vara galen å köra plattan i mattan från 1a låten men igår var dom inte riktigt så på det.
Lite annorlunda repertoar än sist å så är det väl, dom byter med jämna mellanrum för annars skulle det bli för tråkigt för både dom å den publik som går ofta på dom.

Men Maria är ju i en klass för sig men så blev hon oxå Årets sångerska vid Guldklavegalan i Malung förra året.
Hur så mycket röst kan komma ur den lilla kroppen är förunderligt.
Som Lasse sa, 156 cm lång men med lungor som en rymdraket :))
Men vid 00.15 tog jag tvärslut, då gick luften ur mig.
Fram tills dess hade jag dansat alla låtar så vi gav oss ca 00.40.
Skönt komma hem å få glida ner i sängen.

Idag ska jag inte göra ett skit mer än det obligatoriska.
En sak är redan avklarad, en maskin tvätt har snurrat å hängts upp.
Nu ska jag njuta på altan, hjälpa sambon lite som gräver å fixar ute.
Det blir grillade hamburgare ikväll, dom ni sett på fb med ost å bacon ska han göra.
Lite senare får vi väl fira med rosa bubbel å chokladdoppade jordgubbar jag ska fixa.
Tänkte gå ut nu, innan det blir för varmt på altan så kan jag va inne ett par timmar mitt på dagen.
Det är det bästa med att sluta 14-14.30, man kommer hem å kan njuta eftermiddag-tidig kvällssol som inte är lika het å brännande som mitt på dagen.

HA EN LJUVLIG SÖNDAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg