Ja.....



..... nu är det dags....
Nu har 9orna sin avslutningsdans uppe på slottet.
Å dom får dansa till Excess från Huskvarna, suveränt bra dansband !!!
Å huuuuur vet jag det då 15 mil från Borgholm ??
Jo se, jag har Excess på fb å nog känner jag igen vår kära slottsruin där dom checkade in :)
Kan nog lova att dom aldrig nånsin spelat på ett liknande ställe innan :))
Inte fasen hade vi nån avslutningsdans....tsssssss.....
Det man såg fram emot hela högstadiet var 9 ornas avslutningskaffe i matsalen, det var enda höjdpunkten..
När den dagen kom då var man ju "vuxen"..
Trodde man iaf, haha ;)

Det är ett ganska speciellt ställe, det säger alla artister som kommit dit.
Man känner historiens vingslag å det är en mäktig plats att besöka.
Hoppas dom får en minnesvärd kväll, imorrn ska dom vara i skolan.
9 orna får alltid avslutningskaffe i matsalen ihop med lärare å personal , tors förmiddag är det avslutning på slottet å sen sprids alla för vinden....
Ett kapitel i mitt liv är över, han är yngst å den siste av mina 3 att lämna grundskolan.
Nu börjar hans liv på riktigt , att skaffa den utbildning man vill ha, få jobba med det man har intresse av osv..
Men visst är det sorgset å vemodigt i mammahjärtat att han är så stor nu.
Att jag inte kunde vara med ikväll i förberedelserna, jag har ju följt hans bägge systrar men så är det när det inte finns jobb på orten.......
Men exmaken skickade ett kort iaf....

Får hoppas på uppehållsväder på tors iaf....
När lill-loppan slutade för 2 år sen så var det omväxlande väder..
Sol, moln å lite blåsigt..
När själva ceremonin var över så samlades klassen uppe i ett torn å hade lite mingel.
Mot slutet så började molnen torna upp sig ut över Kalmarsund.
Helt plötsligt utan förvarning small det till utav bara hel......te....
Det var som en bombexplosion bland molnen...
Å uppe i ett torn på slottet med Kalmarsund vid randen så smäller det duktigt kan jag säga...
 
Helt plötsligt så fick folk vääääldigt brått till bilarna å packa ihop, det mullrade hotfullt i skyn..
Vi tog bilen, sonen hade cykel...
När jag var 50 m från parkeringen hemma så klövs hela himlen av en gigantisk blixt rakt framför mig, har aldrig sett så enorm blixt nånsin, tunga regndroppar började falla å vi rusade in.
Hann med nöd å näppe innanför ytterdörren så vräkte regnet ner..
10 min senare kom sonen, totalt genomdränkt....
Han var ju tvungen att cykla för att få hem cykeln.
Se, det var ett minnesvärt skolavslut....
 
 
Har packat knälånga shorts, en tunn blus (önsketänkande..) å en kraftigare långärmad bomullströja,
men ett paraply får följa med, det är då säkert...
Praktiska skor, stilettklackar är inte att rekommendera...
Imorrn ska det ju bli kraftig regn men på tors ska det ha dragit förbi.
Men det tror jag när jag ser det.... 

Hade ju inget jobb inbokat igår så jag tokstädade....
Alldeles för mycket för mig, kroppen gör ont idag men när man har flyt å allt går lätt så rullar det på..
Å i eftermiddag när jag kom hem tog jag det sista av grovstädningen.
Sovrummet, köks å hallgolv tar jag på fre förmiddag.
Å jag njuter till max av att ha ett riktigt, riktigt rent hem :))
Så där krispigt rent.... 
Jag har glasklara (fyndigt va?? ) fönsterrutor å dom är stora så det är ljuvligt att se ut..
Se all grönska, vi har inga gardiner som skymmer, det behövs inte med så stora fönster, utsikten räcker.
Tyvärr är baksidan att fåglarna inte ser dom utan tror dom kan flyga rakt igenom..
Väntar bara på att det ska börja dunsa i fönsterrutorna..
Ibland blir dom bara lite yra men en del får sätta livet till, hittar dom med bruten nacke nedanför.
Om nån vet hur man ska göra för att avhjälpa det får ni gärna komma med tips.
Inte att sätta bilder på fönster el dyl för det vill jag inte men nåt annat tips kanske??

Ja, imorrn bär det hemåt ön...
Ska baka en tårtbotten imorrn bitti å tar med, gör en enkel chokladrulltårta som jag sen delar å lägger emellan på tors.
Fika hos mormor å morfar (lättast för mormor som är handikappad)  sen blir det middag på Pappa Blå med barnen å exmaken för att fira skolavslutning.
Sen bär det hem till Småland igen.
Jobb på fre från kl 12 till stängning.
Lör är det Volvo i Braås som gäller.
Jubileumsveckan är igång, mån- tors är det spec inbjudna från hela världen som kommer på besök, ca 250 pers varje dag.
Fre är vikt för näringslivet å på lör är det för allmänheten.
Jag var där en gg i nov å hälsade på honom när han jobbade kväll men ska bli intressant att se det.
Mängder med arrangemang ute, jag har en karta över området så man hittar.
Så det blir intensiva dagar framöver..
Förkylningen är iaf i stort sett över...
Hostan är borta, lite snuva än å trött men det är inte så farligt som förra veckan.
 
Måste ju avsluta med Alf...
Alf var egt en docka men i vissa scener så agerade en rumän i kostymen när han skulle gå el springa.
Michu avled imorse efter att ha legat i koma i en vecka å jag säger bara: Aaaaaaalf...... <3
Å vad jag önskar dom kunde visa den serien igen !!
Den gick mellan sept -86 till -90.
Så mycket bra serier, program å filmer som gjordes på ljuva 80 talet... <3


HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 

 




Kommentarer

  1. Fin gosse (liksom sina fina systrar ) du har! :). Ja, jösses tänk när nian var slut ... då flyttade jag hemifrån. ... det var andra tider då./Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg