Sommar, sommar, sommar.......

Foto: Jenny Nilsson

Ja, idag är sommaren här denna 1a juni....
En enorm värme, idag var det +28 i öster när jag kom hem vid halv 5 tiden.
Igår var det + 27, helt otroligt !!!
Tyvärr finns det ju en baksida med denna sköna värme, statistiskt sett så är maj-juni så här varmt så brukar högsommaren vara sval å regnig.
Å vattnet sinar på Öland, det har aldrig tidigare varit så lågt med grundvatten sen mätningarna började, vattnet är helt enkelt slut !!!
Så läget är extremt inför turistsäsongen.....

Idag var jag hos kiropraktorn.....
Jodå, han jag var hos sist hade slutat i fredags !!
Han ska öppna egen praktik i Vällingby i sept, det visade sig att han var precis nyutexaminerad, hade fått sin legitimation i sept förra året.
Men han jag fick idag hade varit handledare åt honom så han visste om mitt fall då han hade varit med som backup å gett råd åt honom.
-Men kära du.......var allt han sa å det satte väl ribban för det när han såg mig.
Fick ju nån låsning igår morse i vä sida av ländryggen som jag gick med hela dagen igår.
Vaknade med en grym träningsvärk i vä skinka imorse, har haft ont som f-n idag på jobbet.

11 låsningar hade jag, ner från djupet av vä skinka upp till nackkotorna där det satt 2 rotationslåsningar.
Å så hade jag en låsning i hö fot oxå som han fixade till.
Det är otroligt hur man kan manipulera kroppen !!!
35 min, 600 spänn fattigare blev jag.
Är ju betydligt bättre men smärtan i vä skinka sitter i, hoppas det släpper till imorrn.
Ska boka in en tid till om ca 2v, sen får jag försöka gå nån gång varje-varannan månad för underhåll.

För när jag gick på Storgatan så ringde arbetsledaren tillika pinglan B å frågade hur läget var??
Eeeh... nja, sådär men bättre....
Bra, då är du fixad för ett 12 tim pass imorrn??
Eeeeeh.....??
Tja, jag får göra mitt bästa, går det inte så gör det inte, bara jag tar mig ur sängen imorrn bitti å kan räta på mig.....
Är extrem kris på personal just nu, jag behöver pengarna så jag ska försöka iaf.
Men är smärtan för jävlig så får det vara....
 
Varmt å skönt hemma, la mig i solstolen å somnade en stund.
Sambon skulle gå å bada efter nån timme.....
Men njaaaaaaaäääe........jag väntar nog nån vecka till sa han när han kom tillbaka ;) 
Haha, ja, kanske inte var så varmt som man kan tro... :))

Blev väldigt trött av behandlingen som man blir å det räknade jag ut igår så jag fixade matlådor för både idag å imorrn.
Har bara stekt strömming å gjort varsin sillamacka, så galet gott !!
Igår lagade jag pinfärsk makrill för 1a gg, K's farfar hade fiskat den på natten så färskare kan man knappast få.
Stekte i mycket smör å dill, färskpot å stuvad spenat.
Dramigbaklängesiengammalhästkärra, så gott det var !!! 

Diskmaskinen skvalar å tvättmaskinen snurrar......
men så mycket mer blir det inte ikväll.
Ska försöka komma i säng i vettig tid, lång dag imorrn...
Lång dag på fre så vilan behövs....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg