Jodå.......

 ........ jag överlever nog denna förkylning oxå.
Tack å lov att jag inte har ont i halsen utan "bara" är snuvig för att ha så ont i halsen som jag hade i mars, det är inte roligt.
När det gör ont att prata, äta å nysa, då kan man hålla sig för skratt.

Vädret har svängt rejält idag.
Vaknade till ljuvlig morgonsol men medans frukost intogs så var det som att dra ner en rullgardin.
Tjocka mörka moln rullade in å regnet har hängt i luften hela dagen å friska vindar till det.

Just nu är det skönt, orkar inte vara i solen ändå med förkylningen å så får man lite gjort inne oxå :))
Å vi behöver regn, både här å hemma på ön......

Igår tog jag en shoppingtur på GS efter jobbet.
Så lyxigt att bara strosa omkring å kunna unna sig nåt.
Inhandlade 3 par ankelsockar på HM med silikon på insidan av hälen.
Det gör att strumpan inte kasar av å försvinner in under foten, myyycket bra !!!
En rootlift från Blowdry för att ge stajlingen av håret lite mer stöd.
Å så blev det en ansiktscreme från Clinique :))
Förutom min rabattkupong på 20% så har dom satt nytt, lägre ordinariepris på den så det blev överkomligt.
Å på Body Shop hittade jag en alldeles ljuvlig, ny bodybutter, Pinata Colada :))
Tänk tropiskt, ananas å cocos i en ljuuuuuuuvlig förening :))
Å smarrigt Strawberry lip butter :))
Råkade ju slänga en splitterny läppbalsam från Oriflame i tvättpåsen för personalkläder på sjukhuset.
Låg i fickan å jag hade inte en tanke på det :(


Rostade en omgång müsli igår, idag efter jobbet gjorde jag den klar.
Finflisade mörk choklad å hade i grynblandningen å sen torkad frukt i form av tranbär, körsbär å blåbär.
Har gjort stora köttbullar/små biffar av  700 gr färs ikväll, kokt nypotatis, smörslungade morötter å gjorde en svampsås så det blir matlåda imorrn å ett gäng i frysen.
Har rensat av en hel del i kylen som började bli på gränsen till vad som kan ta tillvara, gillar inte att slänga sånt.
Å så blir det nya maträtter av det :))
Har kokat en skål med drottningkräm, vi hade det på sjukhuset idag å jag blev så sugen.
Sista påsen blåbär men snart kan man plocka igen :)
Men nu får det vara med matlagning idag.
Men nu ska jag se finalen i Sveriges yngsta mästerkock, dom är för roliga dom små liven.
Å grymt duktiga är dom !!

Satte en surdeg igår så imorrn ska jag baka brödet men det sköter sig nästan självt.
Jobbar till 14.30 på sjukhuset, sen en dusch å iväg till fiskaffären för att göra lite räksallader o dyl till fredagen.
Saknade en del igår å det kommer med bil imorrn , fre morgon har vi så mycket ändå så det är skönt att slippa det.
Om det blir 1 tim el 3 tim vet jag inte, det återstår att se.

Ska gå igenom vår frys å inventera tänkte jag, behöver diska ur kylen oxå.
Får se vad jag hinner med...

HA EN SKÖN KVÄLL !!







.

Kommentarer

Populära inlägg