Söndag kväll........

Ja, det har blivit....
Midsommarveckan står i antågande med allt vad det innebär.
Jag avslutade min införsommarenstädning idag med att slänga in mopphuvudet i tvättmaskinen.
Nu tänker jag icke göra ett skit mer än byta sängkläder imorrn, sen får det vara.

Var ju på öppet hus på Volvo i Braås igår, sambon var en av de som jobbade å berättade om sin station.
Jag var i mycket god tid å fick en bra parkering å det var tur...
Dumpershowen skulle börja kl 11 å jag parkerade kl 9.30.
Jag gick direkt till showarenan som dom byggt upp men jag satt i ett utställningstält till det blev så mycket folk på läktaren så jag var tvungen att gå dit för att få en plats.
Tyvärr ville inte vädret samarbeta riktigt, uppehåll men mulet å lite blåsigt med regnmolnen hängandes över oss.

När tiden ääääntligen var inne så meddelade dom att det skulle bli fördröjt pga av den stora publiktillströmningen......bah..... (folk får väl se till att komma i tid...)
11.15 drog den äntligen igång å det var en rätt fartfylld show med tanke på storleken på maskinerna.
Man kan ju säga att utvecklingen gått framåt på 50 år :))
Den allra 1a dumpern som byggdes var ju klassiska Grus-Kalle, världens 1a ramstyrda dumper.
Ramstyrd menas med att  Ramstyrning fungerar på så sätt att fordonet böjs längs med en ledad midja när det ska svänga.

Här är The old man Grus-Kalle t v med nyaste värstingmaskinen A60H Juliette med en lastkapacitet på 55 000 kg !!!!
Lite skillnad i storlek... :))
 Föraren sitter i mitt i hytten å styr med 2 joystick bara..
 Här kör dom småländsk dumperfäktning...
Kan säga att det är imponerande med vilken oerhörd  precision dom kan jobba även om man inte riktigt ser det i detta numret.

 Nya A60H i mitten, här ser man den enorma lastkapacitet den har...
 Här är hela showteamet uppradat :)
Nr 6 fr vä är den som regisserar alla deras shower.

Vi klarade oss med näppe från regnet, jag ilade in i fabriken direkt efter showen.
För kallt å blåsigt att vara ute, senare fick jag se att det regnat medans jag var där inne så vi hade tur.
Pratade med sambon, gick en guidad tur, jag har ju sett en del innan med iaf.
Men sen åkte jag, jag var hungrig men det var ju 500 pers i kö till de 2 serveringsställen som fanns så jag tänkte vara smart att åka till Donken på Norremark...
Å huuuuuuuuuuur faan tänkte jag då egt????
Lör eftermiddag, huuuuur mycket folk som helst !!!! 
Men jag stod kvar, jag hade inte ätit sen frukost så jag behövde verkligen få nåt i mig, framförallt dricka.

Å "smart" skulle jag vara att slinka in på Ica Kvantum som låg bredvid...
Å huuuuuur faan tänkte jag igen??? 
Lika mycket folk å långa köer men jag hittade en som gick rätt bra ändå så jag var hemma vid halv 4 tiden, landade med en duns i soffan.
Sambon hade ju jobb efter att dom stängt med att plocka i ordning mm så han kom senare.
Vi pratade om hur mycket folk det varit å han sa att dom tappat kontrollen att räkna vid 5000 pers å på smp* på nätet står det ca 6 000 pers så det var knökmycket folk där.

Tja...näe....vi var rätt möra igår kväll så det hände inte så mycket mer..
Idag har jag ju avslutat all städning, skönt att bara kunna komma hem i veckan, duscha, äta å sova..
För detta blir en vecka att minnas......puh......
Blev tillfrågad av bossen om jag kunde jobba en stund imorrn med att göra i ordning, vi har ju stängt måndagar men då görs förberedelser för att öppna för veckan på tisdagen.
Å jag har aldrig gjort det men jag får ju en "handledare" som hjälper mig å visar hur det ska vara.
Fick sms fr sjukhuset i tors som jag egt inte tänkt ta men idag har pinglan B ringt å "jagat" mig så när jag jobbat klart på 1a jobbet åker jag till sjukhuset å jobbar till 19.
Men jag fick andas emellan sa hon...
Tack, det var snällt :))

Sen har jag 9-11 tim per dag, tis-ons-tors så tors kväll är jag nog rätt tokslut....
Det lilla jag ska handla tar jag mån-tis, jag tänker icke handla ons-tors på Maxi !!!

HA EN SKÖN KVÄLL !!!!

*smp-Smålandsposten




Kommentarer

Populära inlägg