Priser, gala å fest....



Ja, i tisdags så släpptes nomineringarna till Guldklavengalan som går av stapeln i Malung 17e juli (min födelsedag :)  )
Guldklavengalan såg dagens ljus år 2000 så det är således 17e gången i ordningen i år.
Arrangörer av detta pris är Sveriges radio, tidningen Får jag lov (där jag hämtat uppgifterna) å Dansbandsveckan i Malung.
Det har idag blivit ett mycket prestigefyllt pris att få.

De nominerade är…

Årets Dansband
Blender
Donnez
Larz-Kristerz
Hmmmmmm.......svårt..... 
Vill egt att alla ska få det, det är dom värda men hjärtat klappar lite extra för LK :)

Årets Låt
”Kan aldrig få nog” med Blender (av Henrik Sethsson och Ulf Georgsson)
”Leva tills jag dör” med Lasse Stefanz & Mikael Wiehe (av Mikael Wiehe)
”Vår egen väg” med Drifters (av Calle Kindbom och Thomas Thörnholm)
Tror LS tar det, deras publik är oerhört lojal å det är en uuuuunderbar låt.....

Årets Sångare
Claes Lövgren, Claes Lövgrens
Andreas Olsson, Sannex
Henrik Sethsson, Casanovas
Svårt....men hoppas på CL

Årets Sångerska
Sandra Estberg, Martinez
Maria Persson, Blender
Erica Sjöström, Drifters
Maria vann förra året så jag hoppas på Erica. 
Martinez är ett Norrlandsband så jag har tyvärr aldrig hört dom men vet att Sandra har en mycket bra röst..
Nån gång spelar dom här nere, oftast i Skåne.

Årets Musiker
Henrik Göranson, Streaplers
Andreas Klar, Mickeys
Per Göran ”Pex” Svensson, Perikles
Henrik..... den killen är suverän !!!

Årets Album
”Din sida sängen” med Sannex
”Vår egen väg” med Drifters
”Här och ingen annanstans” med Dreams
Köper extremt sällan skivor så jag kan inte uttala mig...

Dessutom delas följande priser också ut:

Juryns specialpris
Kan delas ut till vem eller vad som helst som främjat dansbandskulturen.

Sveriges Radio-priset
Till ett hungrigt uppstickarband i dansbandsbranschen.

SKAP-stipendiet
Stipendium på 40 000 kronor till kompositör eller kompositörer som satsar på
att skriva musik till dansband.

SM i dans avgjordes i i gångna helgen i Helsingborg i bugg, dubbelbugg, rock'n'roll, Lindy hop,boogie-woogie, standard å latin.
Å det gick riktigt bra för de tävlande från Jivers.
Elin å Jesper kom på 18e plats i bugg, vuxen, Elin är bara 17 år !!
Syskonen Fabian å Zarah tillika pinglans B's barn, kom på 6e plats.
Å Linus å Sandra kom på 3e plats i Rock'n'roll.
Jäklars alltså :D
Grymt bra jobbat av dom !!!


Sweden Rock är ju som bekant igång.......
Nu har jag aldrig bevistat den men har en bekant på fb som är där varje år.
I tis när jag handlade åt jobbet inne på Maxi så stod det 2 riktiga bjässar framför mig, bägge hade fjolårets SR tshirt på sig.
Jodå, 2x 10 pack cola....(groggvirke..)
2x 12 pack Loka...(måste ju dricka vatten oxå...)
X antal energidrycker..(måste ju va pigg å vaken ;)
Å så deo å duschcreme....(man måste ju var ren å lukta gott oxå om det skulle bli nån dejt... :))
Haha, undra hur länge den föresatsen höll?? :))

Biggest Loser har ju avgjorts..
Igår gick finalen om hemmapriset på 100 000 kr å det var Ola som tog hem det.
Vilken prestation !!!!
-45 kg å 34% av kroppsmassan.
Ni förstår, 18 år å vinna så mycket pengar, jag hoppas han har förstånd att använda dom på vettigt sätt.
Men den störta glädjen att se gav Emelie....
Som var såå bottenlöst förtvivlad när hon åkte ut i 2a programmet å gjorde en så makalös prestation i stort sett helt på egen hand.
-51 kg !!!
Å kvinnan är 1.85 lång !!
Å Aida 1.82, vilka brudar !!
Å för 1a gången i svenska Biggest Loser så tog en kvinna hem det, Sandra !!!
You go girl !!!
Svårt för en kvinna att vinna, männen är i regel tyngre, går ner mer effektivt i vikt å tappar på så vis mer % men hon gjorde det !!!

Imorrn åker sonen på sista skolresan..
Dom ska till Skara sommarland, hoppas bara dom får fint väder.
Det är ett herrans oväsen inne i stan nu på eftermiddagarna när studenterna är igång.
Så att ta vägen genom stan är inte att rekommendera, jag körde utikring idag när jag åkte från jobb nr 1 på sjukhuset till jobb nr 2, fiskaffären.
Tycker lite synd om dom även om det är uppehållsväder så är det blåsigt å lite svalt emellanåt.
Det har varit så strålande väder hittills å så slog det om lagom till avslutningarna.
Student är väl roligast för den som tar studenten, för oss andra är en en enorm påfrestning.
Antingen stå timmar i stekande sol elr som vi för 6 år sen när italienskan tog studenten i hällande ösregn.
I samma stund dom sprang ut för Munktrappan i Ronneby så öppnade sig himlen fullständigt.....


På tis har 9orna sin "bal" som dom säger el dans+middag på hemlig ort som det egt är å nästa torsdag är det den absolut sista skolavslutningen i grundskolan för mig.
Ack så vemodigt, lite ledsamt men så är det....
Nu börjar livet på riktigt även för honom, det börjar ju med att man skaffar sig en utbildning.
Kommer man in på det man sökt så är ju intresset desto större för att gå där.
Grundskolan är ju obligatorisk vare sig du vill elr ej....
Jag har inga "barn" längre (jo, det klart jag har men ni fattar...) nu är 2 vuxna å en snart vuxen...
M a o är jag gammal.....suck......

Satte degen av surdegen jag hade när jag kom hem.
Assistenten gör jobbet, det jäser av sig självt, den lilla arbetsinsatsen är att baka ut det å diska bunken...
Sista plåten är i ugnen, sen får det bli sängen.
Förkyld, trött å 11 timmars pass imorrn.....

SWEET DREAMS......




Kommentarer

Populära inlägg