Sommarlista......

Allas vår "Asta" hade lagt ut en sommarlista, tror den cirkulerat förut men kul iaf :)
Så detta är min sommarlista....

Vad ska du göra i sommar?
Jobba......

Ska du åka någonstans??
Semester existerar inte för mig sen -08......
Men vi hoppas komma iväg i aug-sept kanske, förm Polen i nån form..
Kanske till hans mamma å syster el nån kustort.
Skulle verkligen vilja åka över till Prag, överkomlig distans från hans mamma å syster där dom bor.
  
Hur länge ska du vara ledig?
Som sagt, nån semester existerar inte....
Men jag är ju ledig nån dag  då å då, kan ju styra lite hur jag jobbar på sjukhuset.

Vad vill du verkligen hinna med?
Få vila å hämta kraft....
Åka å dansa, finns inget mer underbart än dans på en loge-folkpark på sommaren... <3














Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Jag hoppas på ovanstående....

Vad ser du mest fram emot?
Dans.....
Att italienskan verkligen kommer hem till sin 25 års dag i juli.
Att A följer med henne å få se Sverige å Öland..
Tyvärr kan vi inte kommunicera då han endast talar italienska å rumänska å det gör.....ööööööh...inte jag..
Men hon får ju tolka till italienska.
Badrock i Ruinen 23e juli, ska bli underbart att få återuppleva det..
30 år sen det begav sig, att återigen får höra Björn i Eagles "It's gonna be a heartache tonight.." ljuda över ruinen som öppningsnummer..
Att sambons yngsta son + familj kommer å hälsar på, har aldrig träffat dom..

Vad kan gå fel?
Allt tyvärr, tur man inte vet om det i förväg...

Vem kommer du vara mest med?
Sambon...
Hoppas kunna träffa barnen lite mer, dom ska bo hos sin faster i Nybro å jobba på hennes sambos företag.
Dom jobbar även en del i Lessebo som bara ligger 3.5 mil bort så det blir överkomligt att träffa dom iaf.


Vad kommer du lägga mest pengar på?
Utöver det obligatoriska så frossar jag i jordgubbar.
Annars har jag inte nå större pengar att spendera mer än på dans..

  











Vad kommer du köpa inför sommaren?
Nya shorts....

Kommer du använda det?
Jepp......

Kommer du bli brun?
Är redan brun.....

Vad vill du säga till ditt sommar-jag??
Ta vara på dagarna, det är alltför kort tid.... 

Vad kommer du äta?
God mat.....














Vad kommer du dricka?
Bubblat kranvatten...
Lite vin nån gång..

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Förhoppningsvis vädret ,


Vad kommer du ha på dig?
Shorts, linne-top...
Kjol å klänning nån gång.

Hur kommer du att göra dig illa?
Hoppas jag inte händer..

Vad oroar du dig för?
Som alltid ekonomin....
Vet ju aldrig hur mycket jobb som ramlar in utöver mina timmar i fiskaffären.
Att jag ska orka att jobba så mycket som jag behöver..


Vad kommer bli extra speciellt i år?
Förhoppningsvis Badrock, 30 år efteråt....
Att det blir så bra som jag-vi hoppas.
Peter Lundblad är ju borta men avslutningslåten var alltid "Ta mig till havet.." å det kommer dom nog fortsätta med.


Vad kommer du minnas av din sommar sen i september?
Förhoppningsvis en skön sommar med dans, lite extra i vardagen å en kortare resa...
Fest då pappa fyller 85 år å italienskan fyller 25 å jag däremellan inom 6 dagar .))

Hur ser du på din sommar 2016? Berätta! 

Kommentarer

  1. Din lilla hobbyalkis, DRICKA VIN?! Synd och skam för släkten att häva i sig rötjut mitt på blanka sommaren! När solen lyser och fåglarna har operetter på varje trasig gammal grangren, skamligt.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en mysig sommar, och att du ska hinna med både ungar, dans och lite vila! Kram :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg