Söndag....

Dimslöjorna dansade så lätt över Torsjön i morse....
 
Ja, då var det söndag igen......
Om 2 veckor så är Midsommar redan förbi.....
Samma visa varje år......
Midsommar nu??
Det var nyss Nyår.. :))
Jaja, intet nytt under solen som det sägs...

Sista dagarna har varit trötta, meeeeeegatrötta.......
Har varit som en trasa när jag kommit hem från jobbet så jag har däckat i soffan.
I fre hann jag inte umgås mycket med sambon innan jag gick i däck, genomförkyld var jag å så sinnessjukt trött.
Igår var det väl nåt bättre men jobbigt ändå å vädret var sannerligen omväxlande.
Mulet med hot om regn å gassande hetta.
Efter jobbet skulle jag åka å handla examenspresent till sonen, han slutar ju på tors.
Men jag kan ju inte skriva vad för vem vet, han kanske smygläser mammas blogg ;) 
Men herregud sånt stök för att få tag i det jag skulle....puh...
Å så tänkte jag att jag kunde köra genom stan innan jag kom ut på stora vägen.

Jaha, då var det inte annat än krångel med blåljus, fotbollssupportrar å avstängd väg så det vart att vända om å ta en annan väg hem.
Men luften gick ur mig när jag kom hem så det blev en dusch å sen hände det inte så mycket mer.
Hade gärna varit på Kärrasand, Drifters spelade men orken fanns inte.
 
Men idag har jag fått lite gjort.
Vaknade dock  i ottan av hosta så till slut fick jag kliva upp för att inte väcka sambon.
Då tittade jag ut över sjön å så tog jag kortet ovan.
Det var verkligen vackert med dimslöjorna som dansade fram över vattenytan.
Men insåg att jag var tvungen att försöka sova lite till å jag lyckades faktiskt somna om 2.5 tim.
 
Har börjat med den stora införsommarenstädningen.... 
Alla fönster är tvättade på utsidan å hälften på insidan.
Helt perfekt väder för det, mulet å +18C.
Så jag säger det, måtte djävulen ta den som smäller en fet spyfluga (inkl sambon, flugslaktaren nr 1..) på mitt fönster elr nån fågel som skiter på det.... grrrrrrrr ..
Men faan vad nöjd jag är !!! :))
Underbart med rena fönster !!!
 
Har inte hunnit så mycket mer med städningen, har lagat matlådor för ett par dagar framåt.
Dock har jag bara tis förmiddag å fre eftermiddag inbokat på jobb så imorrn ska jag försöka hinna det mesta.
Får se om det blir nåt från sjukhuset i veckan men det ska vara ons förmiddag isf.
Ons eftermiddag bär det hem till ön för sådär 28 tim för att fira 9e klass examen för sonen innan jag vänder åter till Småland.

Ja, det är vemodigt....
Nu slutar han 9an, han som är yngst av dem....
Det känns i mammahjärtat, jag får ju inte se dom på tis kväll när dom ska iväg på dans.
Jag har ju följt de andra 2 damerna på deras avslutningsdans men hans missar jag :( 
Å på tors är det den allra  sista skolavslutningen i grundskolan...
Men så är det, dom små liven växer upp å tur är väl det.
 
Å lill-loppan ringde mig igår å förtäljde att få hon fått veta att hon får betyg A i svenska !!! 
På halvfärdiga uppgifter dessutom... :))
Hon var så stolt å det är jag oxå med rätta.
Vet hur svårt det är att få betyg A så det är hon förtjänt av för hon e makalös på språk överhuvudtaget.
Engelskaläraren hade gått förbi henne när hon satt å pratade riktigt dryg, brittisk överklassengelska, han hade skrattat så han höll på å ramla omkull.
Han hade aldrig hört nåt liknande, hon är helt fenomenal på det !!!
Men hon började vid 3 års ålder att lära sig alfabetet över en påskhelg å sen tog det inte länge förrän hon satte ihop bokstäverna till ord.
Jag förklarade hur man gjorde å sen hade hon lösningen.
Han är å sin sida väldigt teknisk, spec med motorer å annat å han har ju sökt SYAB till hösten. 
Var å en av dom har sin specialitet....

Det är dans i Gemla ikväll, Kindbergs spelar.
Hade gärna varit där men orken finns inte, är ftf så förkyld å hostig så det fick vara.
Ska försöka få det mesta av städningen klart imorrn, resten av veckan blir intensiv för att inte tala om Midsommarveckan....puh...
Men det överlever jag väl bara jag kan få bli frisk å slippa hostan.
Men nu tar vi kväll...... 

HA EN SKÖN KVÄLL !!












Kommentarer

Populära inlägg