Augusti.....

Kolobrzeg sept -15

.......har gjort sitt inträde med varierande väder...
Strålande sol blandat med mörka moln å regnskurar.
Känns som om det är söndag idag fast det är måndag men det är för att jag är ledig sön-mån å inte lör-sön.
Jodå, jag gav mig ut igår morse i blåbärsskogen å fick ihop 5.9 L i hinken.
I solsken ;)
När jag stått där ett tag så kom en bil å parkerade å det klev ur ett par.
Jaha, nu ska dom snylta mina blåbär....... tänkte jag...
Hej, har du sett ett gäng kor på rymmen???
Ööööh.va??!!!! Haha, nä gudskelov har jag inte det..... :))
Nja, egt är det 5 kvigor å det är grannens så vi hjälper honom att leta ef dom....
Efter ditt å datt så frågade hon om jag bodde i närheten??
Nä, jag bor i Torsjö......
Jaha, hos M då??
Ööööh??? (vem faan är det??) Näe......  B heter han....
Men gud, då bor du granne med min lillebror.......
Så det blir oväntade möten i skogen å några förrymda, halvgalna kvigor såg jag inte heller till som tur var men jag hoppas dom kom tillrätta el längtade hem å gick hem självmant.
 
Så hon skulle inte ha några blåbär, hon hade redan plockat FEMTIO LITER !!!!
Å dom är stora som svarta pärlor....
Rensat å klart när man kommer, bara att hälla i påsar å frysa in.
I övr hände inte mycket igår, jag skulle baka bullar fyllda med vaniljkräm å blåbär.
Men det misslyckades fullständigt, nästan allt pös ut å hamna på plåten..
Man ska inte baka när man e trött.....

Igår kväll tittade vi på tv, jag var trött å allmänt seg så det blev ingenting gjort.
Sambon gjorde potatissallad å så stekte vi korv till bara.
Gav mig ut imorse igen till samma ställe å plockade ytterligare 5.3 L så totalt 13.2 L har det blivit plockat.
Helt sinnessjukt så mycket det finns !!!
Har bara flyttat mig några meter hit å dit å plockat allt på samma ställe i stort sett.
En paj å ett gäng mandelkubb med blåbär blev det.
Pajen blev perfekt men jag glömde pärlsocker på mandelkubben så det var inte min helg att baka......
Ibland ska man bara inte göra det...
 
Var sjukt trött i ryggen när jag kom hem så det blev vila, sen åkte vi in till stan för att handla lite.
Bl a en dammsugare hem till Bghm.
Den gamla la av i slutet av maj, sen har jag lånat mina föräldrars när vi varit hemma.
Jag har bara väntat på ett bra erbjudande på Maxi, den fanns midsommarveckan men jag hade inte tid att gå in där å greja det med det då.
Men igår kom bladet å den var med, en Volta för 399 kr .'
Jag lägger inte några stora pengar på en sån sak.
Den gamla fick jag i födelsedagspresent på min 45 års dag, en Miele för 1 000 spänn (hade kostat 2 000 kr) å den höll inte ens 4 år..... bah...

Åkte runt till en del andra affärer, vi hade inget som brådskade.
Förutom ren tvätt på altan å hotande regn i närheten....
Men för en gg skull hade vi tur, det började regna när vi kom hem så det blev bara några stänk, en skur å sen kom solen igen.

Nu får det bli Lotta på Liseberg, en liten bit paj å sen är ledigheten slut...
Från 8.15 imorrn bitti till lör kl 15 har jag 51 tim inbokade så jag har inga sysselsättningsproblem denna veckan å inte nästa heller..
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 





Kommentarer

Populära inlägg