Ja.....



...vad ska man säga ??
Dagarna har rusat iväg som vanligt, hinner inte riktigt med just nu.
Har inte bloggat sen i tisdags å nu är det söndag.......
Intensiva dagar på jobbet, ons-tors-fre.....
Man hinner inte så mycket mer än jobba, sova å äta frukost hemma så är det dags att åka iväg till jobbet igen.

Fick ju lite nålar (7 st) i armen i fre å jäääävlars vad det gjorde ont igen.. :(
Nu får jag bara nästa vecka oxå så ska det vara ett uppehåll sa han så då får det väl bli så.
Förvisso så har jag sista veckan varit bättre än nånsin så kanske det gör nytta, det återstår att se.

Tog ledigt de 3 sista timmarna i fre kväll, åkte hem, duschade så drog vi till Kalmar för dans på Logen till vännerna i bästa PH's, 1a å enda kvällen på Logen denna sommar för oss.
När jag slutar 19.15 å det börjar kl 20 å är 11 mil att köra så hinner man inte.
Gott om folk var det rätt ont om kan jag säga......
Max 120 pers el nåt sånt som var där.
Stadsfesten inne i Kalmar var väl kanske en orsak till att det var lite tunt med folk.

Dock var jag egt alldeles för trött för en danskväll men så kul att träffa dom igen, har inte setts sen i början på maj på "Cindy" när vi åkte med klubben.
Tyvärr var golvet trögt för mig, NÄR ska man lära sig att ta med MINST 2 par skor om inte de tänkta funkar??
Bah........ :(
Men vi gav oss runt 23.30, då började mina vrister, spec hö,  protestera pga trögheten på golvet.
Det var en rätt trist resa hem i regnet men vi kom hem utan missöden.

Upp, duscha, rulla upp håret.
Frukost å fixa oss i ordning för en dagkvällnatt på Karl-Oskardagarna i Växjö (stadsfest)
Klubben hade ju uppvisning i klubbtältet på Storgatan i höjd med Stars n stripes kl 13.
En blandning av socialdansare å tävlingsdansare.
Vi har väldigt duktiga tävlingsdansare, rönte fina framgångar på Dans SM i juni i Helsingborg.
En bra mix i uppvisningen av tävlingspar å socialare.

Vädret var rätt hyfsat under dagen, vi strosade runt lite bland knallar, matvagnar å annat.
Tog en ÄKTA Langos denna gången till lunch å en donuttis till efterrätt.
Där fyllde jag nog kaloribehovet för minst 2 dagar framåt.....suck..
Å inte faan fick jag tag på nån väska heller.....
När man verkligen, verkligen behöver (nästan akut) en ny väska, då hittar man faan ingen.
Annars kan man se snygga väskor överallt när man inte behöver en....
Å med jobbet i fiskaffären så blir den förstörd av lukten som så småningom sätter sig i tyget så jag vill inte ge mer än sådär 150-200 spänn för den.

Vi åkte hem å vilade några timmar till kvällens dans som började kl 21 till bästa PH's igen :))
Å en sån danskväll det blev~~~~~~~~~~~~
Vis av skadan i fre så tog jag mina buggskor med mig för att byta om där å det blev perfekt.
Men herregud..........himlen öppnade sig när vi var halvvägs genom Storgatan till danstältet.
Vi hade paraply men hittade 3 andra danspinglor från klubben under en markis som vi gjorde sällskap med tills det värsta lagt sig.
Men när Björn räknade in 1a låten så hällregnade det återigen utanför tältet.
Vi höll oss torra iaf från regn men golvet blir ju blött av blöta skor utifrån men det gick bra.
Det blev trots regnet som gick å kom under kvällen ändå lite folk men visst, hade det varit varmt å skönt hade ju betydligt fler kanske stått å lyssnat elr dansat.




Men så roligt det blev, många var ju från klubben osv å PH's är bara så suveräna att dansa till !!!!
Sista dansen var 00.30 så var den kvällen över...
Men nu laddar vi om för på fre är det marknadsdans på Knallabacken i Dädesjö.
Å vem spelar då??
Jo, bästa PH's förståss :))
Blir 4e kvällen på 3 veckor som vi dansar till dom men sen dröjer det nog ett tag.
Ryktas om nån båtkryss i okt med klubben, får se vad som dyker upp.

Basisten slutar ju nu i skiftet aug-sept av personliga skäl.
Såååå synd att Pierre ska sluta, han är så rar å go den killen :(
En efterträdare är ju klar å det var ju inte direkt en superavancerad gissning vem det blev för mig.
Det namnet dök upp i huvudet i samma stund jag läste att Pierre ska sluta.
För den som jag, har lite insyn i branschen, om rotation in å ut ur banden så var slutsatsen inte svår att dra.
Jag avslöjar inte namnet, det får dom själva gå ut med men en grymt duktig å rutinerad kille blir det.
Men kommer sakna Pierre iaf, hoppas han kommer tillbaka nån annanstans...

Inser att mina dansskor börjar ta slut....
Å att hitta ett par nya, lika bra är inte lätt.
Har kollat nätet, där jag köpte de jag nu har (dom har giiiiiiivetvis utgått....) å hittade faktiskt ett par för hyfsat pris.
Jag har 3 kriterier:
Ska vara bra å lätta att få snurr på foten (självklart..)
Hyfsat pris, jag ger inte 1000-1500 spänn för ett par för dom får mycket "stryk" på dansgolvet.
Å dom ska vara snygga !!!
Finns många bra buggskor men dom är rätt fula å det vill jag inte ha men dessa var liknande de jag har.
Har skickat iväg en förfrågan om mer info om dom innan jag beställer dom iaf.






Både jag å sambon har haft en svacka med dansen nu, tappade lusten lite ett tag (läs: mycket jobb å trötthet...) men nu känner jag mig riktigt sugen igen.
Han har tyvärr ett knä som bråkar å även en fot nu men hoppas det blir bättre.
Kurserna på klubben börjar 28e augusti om nån e sugen :))

Nu börjar vardagen på allvar igen, imorrn börjar sambon jobba ef 4 v semester.
Å jag har knappt lagat mat på hela denna tiden så jag känner mig nästan lite vilse, vet knappt vad som finns i frysen.
Å jag ska börja så smått att röja efter sommaren, inför storstädningen i säsongsskiftet nu, aug-sept.
Tar man lite varje dag så blir det inte så betungande.
Nu får jag lite mer normala arbetstider så jag kan hinna ifatt lite men sen får jag hoppas sjukhuset hör av sig så jag kan fylla ut med jobb därifrån.

Denna dag blir lite slapp blandat med lite nytta.
Hade velat ut i blåbärsskogen igen men väntar nog till imorrn, dels trött i benen å så tror jag vädret blir lite bättre imorrn.
Men får se, kanske senare i eftermiddag el tidig kväll om vädret håller i sig.
Nu uppehåll men det blåser ju nå gräsligt..
Efter 2 danskvällar å magert med dans under sommaren så är vaderna stumma som Björnes trumpinnar.
En riktig dusch ska väl tas, lite plock å sen tror jag faktiskt vi ska se "Utvandrarna", tog med den på dvd hit i veckan.
Dom visar nämligen den på en bio i Växjö idag helt gratis kl 16 men jag nöjer mig med dvd hemma.
Det är ju historien om Karl-Oskar å Kristina som denna stadsfest tillkommit.

Efter förra årets stadsfest tyckte nån i kommunen att det var diskriminerande att bara säga Karl-Oskardagarna utan Kristina skulle oxå blandas in på nåt vis.
Kan ju säga som så att nån har aaaaaaaaaaalldeles för lite att göra på sitt jobb i kommunen i Växjö om man har tid att sitta å fundera på sånt.......

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!












Kommentarer

Populära inlägg