Det......





..........ligger höst i luften.......
Ja, ikväll är de verkligen höst.....
Varit rätt fint väder under dagen men mulnade på under eftermiddagen å det blev mörkare å mörkare.
Började komma några små stänk då å då men när jag körde hem från jobbet nu ikväll blev det mer stadigvarande å nu strilar regnet ner...
Har tänt ett gäng värmeljus, 1a gg för denna säsongen...

Igår kväll var det ett ljuvligt väder, så soligt, vackert å stilla...
Messade sambon att pumpa min cykel så gav vi oss av 19.55.
Sååååå skönt med frisk luft efter 11 tim på jobbet !! 
Vi cyklade in till Ingelstad, över ån, näckrosorna blommar så vackert,  upp längs Torsjön som låg alldeles, alldeles bleke å stilla...
Ut ur Ingelstad, in i Krokvik men sen vände vi tillbaka, snirklade runt lite i Ingelstad innan vi tog landsvägen hem.
Lite kylig luft, den där speciella känslan att naturen börjar göra sig redo för att dra sig tillbaka.
En lite "jordig" doft i luften att hösten är på väg...
50 min var vi ute, han gissade på 12-13 km ungf.

Vaknade ju med en grym nackspärr igår morse, överansträngd nackmuskel efter blåbärsplockningen.
Det var en tung dag igår, hade överjävligt ont men framåt 17 tiden så släppte det lite.
Motionen igår kväll (fanns en baktanke) samt sambons insmörjning med tigerbalsam å att gå till sängs med en tjock, kabelstickad halsduk fodrad med leopardfluff gjorde susen.
Men det blev nog varmt för jag vaknade av att den låg på golvet :))
Men se på tusan, jag var bättre idag, kunde åtminstone röra på huvudet, dock inte fullt ut men det kan jag knappt i vanliga fall heller.
Så han ska få ta en smörjning ikväll oxå, jag luktar som ett omklädningsrum för boxare men det luktar gott iaf :)

Annars är det jobb, jobb, jobb.....
Får ett break imorrn när jag ska lite nålar igen i armen.
Men är tacksam att jag har jobbet å att jag har fullt på fiskaffären.
Nästa vecka oxå men sen blir det som vanligt igen å då får jag hoppas sjukhuset hör av sig så jag kan fylla ut med det.
Vill undvika deltidsstämpling så länge jag bara kan....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 

 



Kommentarer

Populära inlägg