Torsdag....





....... har det redan blivit.....*suck*...
Men livet går i 190 å då gör tiden det oxå....

Tog en snabb vända hem till ön i tis kväll, min bil har varit på verkstad så den var klar, exmaken hade papper från sonen's blivande skola som jag skulle skriva på så det passade bra.
Så det blev inte så mycket mer än det, sova, upp å duscha å iväg igen.
Hade ju tid hos polisen för att fixa nytt pass en timme innan jag skulle börja jobba å med parkeringseländet i Växjö får man vara ute i mycket god tid.

Så jag slog ner rumpan på en stol i en lilla holken där man fixar pass.
En polis stack ut huvudet å frågade vad jag ville?
-Fixa nytt pass, jag har bokat tid.
-Jaha, när??
-12.40 (då var klockan 12.10)
-Men herregud, där kan du inte sitta tills dess, kom hit så fixar vi det...
Så jag lämnade över mitt gamla pass å han tittade i det.
-Du är född på rätt plats iaf.....
-VA??!!! Är du ölänning??
-Jepp, född några år efter dig.....(men TACK för den passningen...tssssss..... )
Jag kommer från Kvinneby på s.ö Öland......
 Haha, rätt kul att hitta en öländsk polis i passluckan Växjö :))

Jag frågade honom faktiskt om det här med EU (i mitt fall Polen å Italien) å att man skulle ju inte behöva pass inom EU från början utan bara ha giltligt leg. 
Idag tvingas du ha pass för att åka över Öresundsbron....
Men nja.......han erkände ju att det hade väl inte riktigt funkat som det var tänkt från början....
Öööööh........nä, det kan man ju lugnt säga.....

Tog en liten runda runt Ö&B innan jag åkte ut till jobbet.
Köpte några nya ljuslyktor till spiselkransen.
Tog en runda inne på GS innan jag började jobba, bl a på Kicks.
I förrgår när jag rensade gamla tidningar så hittade jag sista numret av deras magasin "Inför sommaren..."
Så jag frågade henne när nästa nummer kommer??
-Ja, typ idag el imorrn...
Så den låg i  brevlådan igår när jag kom hem :))

Åh, finns så mycket snyggt smink...
Men jag har blivit så gammal att jag håller mig till min stil.
Rätt neutral makeup till vardags när jag sminkar mig å pinupstyle när jag ska på dans.
Men jag saknar faktiskt en riktigt snygg highlighter, det ger ett enormt lyft åt ögonen
Just nu använder jag en pärlemorskimrande ögonskugga men det blir inte alltid bra.
Men nu fanns ett glowstick från Isadora i färgen champagne, riktigt snygg å läcker.
Jag är ju mer kall i färgen, finns så mycket snygga skuggor i jordfärger men jag är ju kall så det passar mig inte.
Mer åt metallicnyans passar mig.



Men champagne går ju åt det kallare hållet även om det är lite guldstänk i det.
Likaså ett lipgloss fanns, så jäkla snyggt !!
Guld är ju inte heller min färg riktigt men roséguld är grymt snyggt !!

YSL kommer med en ny doft nu i början på sept, Mon Paris, jag är ju svag för exklusiva parfymer.
En guldkant i vardagen, blir spännande att sniffa på den..
Men den innehåller Jasmin så tyvärr är det nog inte för mig, har svårt att tåla den doften.

Fick ju akupunktur idag efter jobbet, nu ska det vara ett uppehåll 1-2 mån.
Sen har jag ju gjort en insats att börja städa upp inför hösten, bl a ett par sommarskor skulle till Kupan.
Vi var där för 2-3 v sen å jag tänkte ju att jag hittar dit igen...
Jo, tjena.....
Snurrade väl i 20 min innan jag gav upp å kollade i telefonen.
Hade jag gjort det hade jag hunnit hem på den tiden jag snurrade runt å letade istället....suck....
Köpte ju sååå snygga slipinsandaler, nudefärgade med strass å en gudomligt skön sula förra året på rean.
Problemet var bara att dom gav mig jävulska skavsår på vristerna främst vä så illa att jag har ärr nu.
Har bara haft dom 4-5 ggr så jag tyckte det var synd att slänga dom.

Har faktiskt tagit tag i saker å ting idag, ringt ett par samtal jag bara inte ids att göra innan.
Köpte rengöringskassett till diskmaskinen som jag kört igenom.
Har städat en del skåp i köket, tänk så mycket plats det finns när det blir organiserat.
Ska plocka igenom mitt badrumsskåp å beautybox (läs: plastlåda a la Bauhaus..) behöver nog rensa där oxå även om jag håller strikt på inköpen på den fronten..

Tyvärr lider jag ju även av doftutlöst huvudvärk å sista tiden har det varit överjävligt....
Vissa saker tycker jag luktar jättegott, köper det, efter en tid kan jag inte ha det för jag tål inte doften.
En ljuvlig handkräm från Crabtree bl a, en fantastisk konsistens å händerna blir som silke men jag får nästan migrän av doften så det går inte längre.
Vissa parfymer som jag tålt ett tag tål jag inte längre, det går av å till.
Precis som om känsligheten varierar, vad det beror på vet jag inte. 
Men snart går det inte längre, det får nog bli ett läkarbesök för det är handikappande.
Jag jobbar ändå men att alltid gå med huvudvärk i varierande grad är faan inte kul alltså.....
Jobbigt när smärtan sitter bakom vä öga, får gå med halvstängt öga ibland.

Fick meddelande av italienskan, nu är den gamla surkärringen Etna förbannad igen......
Det mullrade nå fruktansvärt från hennes håll å himlen är sandgrå av aska...
Får väl se hur intensivt utbrottet blir denna gången..
Nu lite kvällsmat i magen å sen får det bli tv för kvällen..

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




 
 
 


 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg