Sista.....

Torsjön igår.....
........dagen på sommaren är snart slut.....
Imorrn är det 1a sept å höst by the almanack iaf.....
Å jag är stenkonservativ med säsongerna, vädret kan säga vad det vill, jag följer månaderna.

Jaha, hur blev sommaren då??
Jo, jag ska väl inte klaga...
Började i juni med en suverän danskväll till bästa Blender i Kärrasand...
Sonen, den yngste av de 3 barnen slutade 9an.....
Vemodigt men så är det , dom växer upp....


Midsommar firades hemma i Borgholm med ett helt osannolikt väder, stekhett å fantastiska kvällar....





I juli var jag på mitt livs 1a tjejmiddag...
2 danspinglor från klubben + en tidigare medlem.
Himla trevlig på en asiatisk restaurang men jag fegade för sushin.... :))

Sen följde en helt osannolikt tempo under nästan 3 veckor...
Jag varvade resor hem till ön med att jobba, det gick undan i svängarna..
Fyllde år gjorde jag oxå, blev ett heeeeeelt år äldre.......suck...
Dessutom kom sambons son + familj på besök under 5-6 dagar, 1a gg jag träffade dom då dom bor över 70 mil härifrån.. 
Italienskan kom hem å fyllde 25 år...
Hade 3 fantastiska dagar hemma på ön med sambon med sol, bad å Badrock :))
Oj, oj, oj vilken nostalgikick det var !!!!!







En stekhet marknad i Tingsryd hann vi med på hemvägen....
Juli slutade med en danskväll till bästa PH's :))

Augusti 1a vecka jobbade jag över 50 tim så den bara försvann....
2a helgen var det dags för dans till bästa PH's igen, 2 kvällar i rad.
Då var det Karl-Oskar dagarna här i Växjö, tyvärr ville inte vädret samarbeta, det regnade kopiöst av å till.
Å sen har det varit jobb, jobb, jobb....

I juli fick jag ihop 172 tim å idag har jag räknat ihop augusti som slutade på 180.5 timmar....... 
Inte så konstigt kanske om jag är trött ibland...
Men för att få ihop pengar å kanske kunna få en liiiiiiiiiten buffert så är jag tvungen till det...

Jodå, jag lyckades städa en hel del igår trots begränsat med vatten.
Det gällde bara att planera lite.
Men så ringde sambon igår kväll å sa att dom ringt om att pumpen var klar.
Så han fick inte många timmars sömn inatt, upp imorse, hämta pumpen å börja skruva.
Men jag åkte vid 11 tiden till sjukhuset å duschade för jag förstod att han inte skulle bli klar så jag hann duscha hemma.
Ja, man tar vattnet för givet innan man blir av med det.....

Skulle gått en ögonshoppingrunda idag inne på GS men jag hann inte.
Handlade mat på Maxi, minuterna rinner iväg fortare än man tror men en fika fick jag iaf inne på Maxifiket.
Skulle precis sätta ner brickan med colaflaska, glas å macka när brickan vippar till, flaskan åker i golvet (plast), glaset rullar över hela bordet för att slutligen gå i golvet i en triljon bitar....suck...
Klantig??
JAG??!!
Nä, jag har bara otur när jag rör mig......suck..

Ska bara hänga upp en maskin tvätt å sen blir det sängen.
Jobb imorrn å läkarbesök så får vi se vad han säger...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg