En sån dag.....

En sån dag det har varit..... :)
Tyvärr började med en sorglig upplevelse....
Var inne på Maxi å handlade till jobbet vid 9.30, stod i kassan å började plocka upp mina varor.
Då blev det bråk i kafeterian som tillhör Maxi, en man i 30 års åldern löpte amok.
Skulle klappa till en annan man med glas-kopp i handen å allmänt bråkig.
2-3 äldre herrar gick emellan, handgemäng uppstod men dom "bråkade" sig ut genom entrén till slut.
Där stod han o gastade till en kvinna att dom skulle åka hem men hon gav inte med sig.
Han gav sig av över parkeringen men till slut kom polisen, dom var 4 poliser för att övermanna honom å dom fick jobba ett tag med honom.......
Han var förmodligen både full å påtänd å kvinnan han gastade åt var hans mamma.....
Så sorgligt att se en person så bortom vett å sans en tis kl 9.30 å jag tycker så synd om hans mamma, arma kvinna......

Vidare in med grejerna å gjorde det jag skulle.
Då kom en leverans med kräftor....
K gjorde i ordning allt å sen sa han till mig:
-När det kokat upp lägger du i kräftorna...
-JAG ??!!!
Ja, så tar du tiden när det kokat upp för jag ska iväg....
Å herregud........

Jaja, jag hade ju V till hjälp så när lagen kokt upp skulle vi ha i 10 kg kräftor...
Inte det lättaste kan jag säga men till slut så höll han lådan å jag skulle peta i dom... 
Men va faan, dom lever ju... :))
Å jävlarsidetblåskåpet vad förbannade dom blev när jag började peta i dom...
Dom fräste å slogs hej vilt med klorna så några ramlade ju utanför å ner på golvet.
En ren instinkt är ju att hoppa undan å det gjorde jag...
Men herregud, dom biter väl inte genom skon heller.....sa V.... (suck..)
Määäään....... åååååååååh...... jag avskyr allt som kryper å krälar.... :))
Så jag fick jaga förrymda kräftor på köksgolvet med skaftet till sopkvasten..... 
Vet inte men fick en flashback till "Emil i Lönneberga" när de fiskat kräftor... :))

Jodå, K fick sig ett gott skratt när han kom tillbaka men det varade inte så länge....hehe....
För det visade sig att vi hade fler rymlingar ute i kylrummet......
På nåt vis hade dom hamnat i en hög, lyckats peta upp locket till frigolitlådan å kravlat ur...
Men jag gjorde mycket klart för honom att dom rymlingarna fick han ta hand om själv... :))

Har varit en intensiv dag, timmarna bara försvinner...
Vi har legat efter lite pga tidsbrist så vi börjar ta igen det nu.
Blåst å stormat utav helsike så det dånat om knuten.
Lite regn av å till, hade så vacker regnbåge precis sö om Växjö när jag körde hem men innan jag hann stanna å få upp mobilen hade en löst upp sig.
Har ätit sillmacka till  kvällsmat å några pilgrimsmusslor till förrätt.
Ingen av oss har ätit det förut å jag tyckte det var rätt gott men sambon nöjde sig med en halv.. :)
Så han avstår nog i fortsättningen....

Nu får det snart bli sängen, börjar inte förrän på förmiddagen imorrn men behöver vilan å benen e trötta...


HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg