Det.....


....... kommer bli en vargavinter om man ska tro på skrock om rönnbären...
Sån ofantlig mängd som det är i år å så explosivt röda som dom är så blir det nog så.. 
Fantastiskt vackra att se på, har aldrig smakat rönnbärsgelé så jag vet inte hur dom smakar..

Drog ut en runda igår morse men fy faan så tung å motigt det var att ge sig ut.
Benen kändes som telefonstolpar, stumma å trötta, jag mådde nästan illa men halvvägs så började det kännas lite bättre.
Tog mig hem iaf, stretchade lite, åt frukost, städade det sista, en dusch å iväg till jobbet.
Men benen var betydligt bättre igår kväll trots jobb å idag är det som vanligt ungf.
Å ont ska med ont bedrivas vad det gäller träningsvärk å stelhet iaf....
Så då kan man undra, varför är det så inih-e motigt att ge sig ut när man VET att det gör så att man mår betydligt bättre efteråt??
Nåt att klura på den som vill.....

Efter jobbet gick jag ju in på GS "Tjejkväll"....
Jodå, dom rosa ballongerna förra året var bytta till röd-gröna så det var ju ett steg framåt..
Gick raka vägen till New Yorker å skulle köpa jackan.
Då hittade jag den inte.........
Frågade efter den, då hade dom ju flyttat den för kvällen.
Å dom hade 20% på hela ditt inköp så den gick ju ner 100 spänn så det var kul !!



Gick in av en händelse på Akademibokhandeln...
Då hade dom 20% på allt OM du var medlem å det kunde man bli bara sådär så det gjorde jag.
Vilket gjorde att jag fick 2 böcker för priset av 1 i stort sett.....
Bakporr på hög nivå :))

Men det var halvt hysteriskt alltså....
Vid Lindex kunde man knappt ta sig igenom folkhopen......suck..
Tålamod, tålamod, tålamod...... å en jäkla skallavärk till det...uff...

Så jag var rätt slut igår kväll när jag kom, bara lite tv å i säng..
Upp idag, åkte å jobbade, direkt från jobbet till Kalmar.
Träffade lill-loppan som hastigast på en speeddejt på ett fik på Giraffens köpcentrum.
Hade ju inte mer än sådär 40 min å fick ta ett som låg i utkanten så jag slapp strula med parkering.
Vidare därifrån till SYAB, sonens gymnasieskola som hade föräldramöte.
Hade ju hoppats få se lite av lokalerna å inte bara en teorisal men så blev det iaf.
Ligger snett över plan utanför entrén till avgångshallen på Kalmar flygplats.
Hade jag inte en susning om......

Såg ett par bekanta, även en bekant bland lärarna så det kändes bra.
Slog mig när jag  satt där att alla 3 barnen har valt mindre skolor på gymnasiet.
Italienskan gick ju på Lantbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby.
Jättemysig liten skola, underbara lärare å personal.
Det bästa hon kunde få...
.
Lill-loppan valde Östersjögymnasiet, en fd John Bauer skola.
Liten skola, mer nära eleverna, mer individanpassat mm...

Å så sonen då som valt SYAB.
Oxå en liten friskola, en ren yrkesskola mot fordonstransport.
Magkänslan säger det blir bra, likaså säger sonen det.
Han är redan skyddsombud i klassen.
Alla är schyssta mot varann, inget stök mm så det blir nog bra. 
Jag tror det har passat alla 3 personligheterna att slippa hävda sig för att kunna hänga med på alla sätt.
Både studier, kompisgäng mm.

Lång dag imorrn på jobbet å så lör som vanligt..
Sen "unnar" jag mig 2 dagar ledigt till tis, jag måste ha det känner jag.
En pw-löp runda på sön å mån förmiddag får det bli, det är det enda jag ska ha inplanerat.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

  1. Jag hoppas på att det INTE blir en vargavinter.
    Fy så gräsligt.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen inte på en vargavinter...huga
    Ha en bra fredag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg