Riktiga...





........ karlar är ju ett program som går på TV4 nu...
Går ju ut på att 5 överviktiga män ska byta livsstil å till slut genomföra ett triathlon.
Å syftet är väl bra men jag tycker de förlöjligas nåt bedrövligt....
Många tycker säkert det är kul men jag undrar om det hade gjorts likadant om det varit kvinnor som medverkat??
Det drivs ju friskt med att "riktiga karlar väger över 100 kg" bl a...

Hade man sagt det om kvinnor??
Hade programmet kallats "Riktiga fruntimmer" då??
Nä, då hade det varit Mejkååååver av nå slag...
Hade dom filmat alla dessa (håriga i detta fallet)  nakna rumpor som dom visar i tid å otid??
Läste en tråd i kommentarerna om just detta.
Men TV4 menade att det ingick då dom filmade ALLT å att  mycket tid tillbringas i omklädningsrum.
Men måste man filma deras nakna arslen för det??
Hade dom gjort det om det handlat om kvinnor som tillbringat mycket tid i omklädningsrum??
Jag är definitivt inte pryd men jag tycker det är lågvattenmärke om nåt att svara så som TV4 gjorde.

Å Erik som är en av deltagarna kallar sig en riktig karl??
En som gnäller, ifrågasätter, vägrar vissa saker mm.
Nä, fy faan så fjantigt... tänker jag aldrig göra-ha på mig....
Aldrig jag tar hjälm på mig, jag är 40 bast å kan bestämma själv ....osv...
Coach Colting ger han inte mycket för, tränaren ska vara som hans fru...
Ja, nån som daltar med honom som en 3 åring för att få honom att göra nåt överhuvudtaget.
Å han kallar sig "riktig karl"??
En fjant är han , en 3 årings mognadsnivå i en 40 årings kropp....

Däremot är jag impad av dom andra, framförallt av Marcus.
Sådär en 2 meter lång å 140 kg tung, det kräver sin man att förflytta den stora kroppen i utmaningarna dom får.
Cykel å simning är ju suveränt för en som är så tung, det skonar ju lederna innan dom tappat vikt å blir lättare.
Hade inte en susning om vem Jonas Colting var men sambon visste det då han är cykelfanatiker å Jonas är triathlontävlare.

Såg Skavlan igår å vilket program !!!!
Han e suverän på att kombinera udda gäster å få det att funka.
Margot Wallström, Ethan Hawke, Arianna Huffington å så The Boss, Bruce Springsteen.....
Dessutom var det Bruce födelsedag, karln är 67 bast !!!
En mycket varm å inbjudande intervju.
Han berättade ärligt om hans fars psykiska ohälsa som till sist diagnostiserades som Paranoid schizofreni, hur den präglat honom under barndomen, om hans egen psykiska ohälsa han kämpar med av å till.
Å t o m Margot, som rör sig i toppskiktet av världens politiker blev nog lite "starstruck" av att sitta där med honom mitt emot :))
DET kallar jag en "riktig karl..." om man nu ska slänga sig med en sån kliché...
Om ni inte såg programmet så rekommenderar jag verkligen att ni gör det.

Jaha, lör kväll.....
Blir ingen dans i afton, jobb imorrn på sjukhuset 7-19.
Arbetsdag 7 av veckans 7 dagar blir det men på mån ska jag vara LEDIG från allt vad jobb heter.
Då kan dom plinga bäst dom vill från sjukhuset, jag tänker icke jobba....

Men det blir ju lååååååånghelg nästa helg då vi ska hem till ön för att fira Skördefest som drar igång redan på ons kväll.
Slutar 14 på fre, sen drar vi å återkommer mån eftermiddag.
Har dessutom bokat in mig hos frissan därhemma på mån, då vet jag att det blir bra iaf !!
Trött på att likna en sumpråtta i huvudet så det ska bli skönt att bli fixad.
Kunna vara lite vardagsfin utan större bestyr.

Nu är det strax middagsdags, sista grillning för säsongen gissar jag.
Fiskspett, scampispett, klyftpot, het aioli å grillad majskolv.
Efterrätt blir nog nån liten chokladbit......

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 

 
 

 
 


 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg