Mer........





......... än halva september har passerat.
I veckan som kommer blir det höstdagjämning........
Har varit samma fantastiska väder sen i onsdags även om fredagen var lite mulen å regndropparna hängde i luften.

Har haft bra dagar på jobbet.
Extremt tunt med folk i fredags för att vara en fredag men det var ju den stora matmässan Mat 2016, inne i stan å vi hade våra aningar om det.

Så när jag slutade igår så åkte jag in till stan, då hade det ju börjat tunna ut lite med folk så det fanns parkering iaf.
Ett 2 400 kvm stort tält fyller nästan hela Stortorget men trots den sena eftermiddagen så var det tjockt med folk.
Kan ju säga att honung, korv å sylt-marmelader dominerar starkt !!
För egen del blev det en rapsolja med smak av vitlök, rosépeppar å timjan från Nöbble gård utanför Kalmar.
Köpte såna förra året i 3 pack å den var den som tog slut först.
Suveränt god till rostade rotsaker mm.
En salami med päroncognac å äppelgelé med rosepeppar å calvados.

När jag kom hem så fick jag order att "packa alla grejer så drar vi till Öland" sa han..
På morgonen så hade vi dåligt vattentryck så han kollade upp det.
Pumpen gick å var skållhet men inget vatten kom så han stängde av den.
Kollade brunnen...... 
Då har brunnen sinat, vi har ca 20 cm vatten mot normala 1 meter.......
Så jag packade allt så åkte vi.
Hade ju sjukt mycket tvätt , drog ur sängkläderna å slängde med dom.
Vi hade en rent visuell , grym hemresa...
Solen stod lågt, lyste endast på trädtopparna på vissa ställen..
En stålgrå himmel till det så var det extremt spekatulärt... 
Kom hem lagom till att solen gått ner, hela himlen brann...

Hade tur att ingen skulle vara i tvättstugan varken igår kväll el i morse så jag fick allt tvättat men givetvis glömmer man iaf ett par grejer hemma men så är det.
Hade ju köpt 2 kg rödbetor tidigare i veckan, Maxi sålde för 1 kr kilot så jag har kokat å lagt in 2 kg rödbetor idag oxå.
Dra ett varv med dammsugaren å sen duscha så åkte vi tillbaka.
In på Biltema ef tips från lill-loppan å skaffade en 20L vattendunk med kran, körde till en danskompis å fyllde upp den.

Pumpen har pajat igen pga torrkörningen igår morse å inget vatten i brunnen.
Grannen är lika illa ute han.....
Så jag vet faktiskt inte hur det blir....
Mat å diskvatten kan jag hämta i dunken på jobbet hur mycket jag vill (jävligt omständligt men det går ett tag..)  men duscha får jag göra på sjukhuset å han på sitt jobb.
Toaletterna får vi hälla sjövatten i....
Värre är det med tvätten, jag måste ju köra mina jobbkläder från fiskaffären varje vecka men det får lösa sig.
Så det är att be till vädergudarna om ett monsunregn i en månad så brunnen fyller på sig.
Annars vet jag inte hur det går....

1a bonnen på Öland har fått slut på sitt vatten, nu har dom fått börja med plasttankar som fylls varannan dag ungf.
Jag var helt slut imorse, helt tokslut så det blev ingen pw-löprunda.
Sov i bilen på hemvägen till småland i 2-3 omgångar, vi åt mat inne i Ingelstad.
Väl hemma så plockade jag in allt, bäddade i sängen å sen hamnade jag i soffan.

Imorrn har jag jobb på sjukhuset,s en får det bli en runda runt sjön.
Duscha på sjukhuset å sen hem.
Får försöka laga mat även om det blir krångligt, har ju inte blivit några matlådor i helgen pga ovan nämnda problem.
Nu får det bli sängen, klockan ringer halv 6 imorrn bitti.....

Idag för ett år sen så var vi i Kolobrzeg, Polen (se bilden ovan..)
Så ljuvligt ställe, en plats man ska åka till om man behöver tanka själen å få sinnesro.....




Yttre hamnen Borgholm 18e sept..

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg