Ja....

Skymning över Växjösjön....

.... en sån solnedgång det var igår när jag körde från sjukhuset...
Det var en lååååååååååång söndag men det gick...
7 dagar å 52 tim blev arbetsveckan när jag slutade igår kväll.

Så idag var det underbart att vakna upp å veta att jag var LEDIG !!!
Ledig att bara göra det jag hade lust med å det har jag verkligen gjort :))
Började dagen med en pw-löptur på 7.5 km på en timme.
Tog på tjocktröjan när jag gav mig av ca 9.20 men den åkte av efter ca 1.5 km.
Helt fantastiskt att kunna springa i linne å tights 26e sept !!!
En sån morgon det var....

Å jäkla så skön känsla när man känner att allt flyter, att det bara är att löpa på, man blir nästan euforisk..
Utan att flåsa halvt ihjäl sig av ansträngningen utan att andningen stämmer med löpsteg å det bara rullar på.
Att känna att man ORKAR springa faktiskt....
Går några steg emellanåt, varför vet jag inte egt men visst är det skönt att  varva ner nån minut då å då under rundan.
Väl hemma åt jag frukost, diskade upp, vilade en liten stund.

Packade duschgrejerna å åkte in till sjukhuset för att duscha.
Inte en jäkla parkeringsplats utanför......
Park.garaget var ju sista försöket å det fanns inte nån ledig plats....
Men se då kom en äldre dam gående, gick fram till sin bil å backade ut så jag väntade.
Innan hon körde rullade hon ner rutan, frågade hur länge jag skulle stanna så jag fick även hennes park.biljett :))

Vidare därifrån till GS för lite shopping å kan ni tänka er, jag lyckades faktiskt.......
Fick ju Stadium  magasinet igår, fanns så snygg hoodtröja där å den hittade jag å den satt bra så det blev den.
Den jag har nu är nog sådär en 20 år gammal, byxorna slängde jag förra året typ..
Ett pannband till det oxå, lite tunnare än det tjocka stickade jag har.
Kan man ha innan det blir riktigt kallt om öronen å även som hårband.

På Body Shop blev det en bodybutter, min börjar ta slut nu.
Men jag tror nog jag byter doft, Green tea mot Moringa.
Har snart haft alla deras bodybutterdofter tror jag :)
Cocos, Sweet lemon, Strawberry, Moringa, nån nötdoft å nån till tror jag.
Har försökt låta huvudet vila från egna parfymer ett par veckor men det är så trist, så trist...
Lyxig parfym är ju guldkant på vardagen för mig så jag hoppas det blir bättre om ett tag.
Men jag känner direkt av om nån kommer in i affären å är dränkt i parfym-rakvatten.
Man kan använda måttligt men en del är nog avtrubbade i doftsensorerna i näsan...
Men en mild bodybutter-lotion går bra iaf.

På Kicks blev det en ansiktscreme, Lumene  Vitamin C, har haft den rätt länge, byter av med nåt annat mellan varven men återgår alltid till den.
Nu var det dessutom 25% kampanj så det passade bra.
Återfuktande ögongel från Apoteket blev det oxå, börjar ju ta slut även det.

Så shoppingen var lyckad om än i mindre skala...
Väl hemma så satte jag en bulldeg, har varit så sugen på kanelbullar länge nu.
Å på förmiddagen så pallade sambon äpplen hos grannen :))
Jaja, det är en ödetomt... 
Så det blev 35 kanelbullar med en touch av smörkola-vanilj å en äppelfylld vetelängd.
Imorrn ska jag baka rotfruktsbröd å göra ny äppelchutney.

Fortfarande inget vatten.......
Jo, det går men det är bökigt, framförallt när man som jag vill baka å fixa men det får gå.
Regn ska ju komma i veckan å det hoppas jag innerligt !!
Trist bara om det blir under Skördefesten som drar igång på ons kväll men det är inget att göra åt. 
Men nu är timmen sen å det är dags för bingen..

Jobb imorrn på fiskaffären, får se om han har nån hummer med sig.
Det svenska hummerfisket började ju idag kl 7.
Västkustens motsvarighet till älgjakten :))
 
SOV GOTT......
 






Kommentarer

Populära inlägg