En sån ljuvlig.....





... septembersöndag har det varit....
Imorse var det lite si å så, solen kom å gick men runt 13 tiden så drog molnen bort å det blev ett alldeles makalöst väder...
 
Jobbade igår, vi hade en intensiv lördag från halv 11...
Innan dess så hade vi haft 4-5 kunder.
Kl 2 när vi egentligen ska stänga så hade vi nog 10 pers i kö men så är det, det är bara att jobba sig igenom dom så stängde vi.
Hade satt in en PP när jag åkte till jobbet på morrn så den var ju i stort sett klar när jag kom hem.
Sambon var på klubben på foxlördag så han dök upp senare.

Men jag var trött igår, det var en lång, intensiv fredag dessförinnan så så mycket mer hände inte igår.
Rostade sötpot, palsternacka å morot till pp'n å som pricken över i'et min alldeles egen närproducerade äppelchutney till det.
Å det var helt perfekt "drag" i den så den kan jag verkligen rekommendera er att göra.
Så enkelt att göra å sååå jäkla gott !!!

Imorse fortsatte jag min städning men vid 12 tiden så gick luften ur mig.
Jag tog lite paus på ett par timmar men sen var det ju ett sånt va-va-woooom väder ute så vi gick ut.
Åt kraschad räkmacka till lunch å en liten bit äppelkaka ute på altan.
Men en kraschad räkmacka är iaf en räkmacka ;)
Påsen råkade välta i bilen på hemväg därav "kraschen".. :))

Sen hade vi ett par ljuvliga timmar i solstolarna på altanen, bara vila å småprata lite.
Men sen drog solen bort runt knuten så jag kunde ta ett par fönster till, förberedde middagen å sen gav vi oss ut på en cykeltur.
11,5 km blev det idag, alltid nåt...
Att kunna cykla i bara tshirt å cykelbyxor vid halv 6 tiden på kvällen i början på september är fantastiskt... 

Nu har jag bara 2 fönster å altandörrar kvar så är alla fönster tvättade å rena.
Bara golvet i stora rummet kvar så är det gjort för denna gången.
Så underbart skönt att få allt riktigt rent, har tvättat det sista idag oxå å torkat ute.
Nu kan jag-vi njuta av ett rent hem under rätt lång tid framöver, bara hålla efter det lite.

Nu får det bli en dusch å lite tv, sen är det sängen.
Jobb på sjukhuset imorrn å resten av veckan är det fiskaffären.
Tors eftermiddag får jag åka till Kalmar för föräldramöte på sonens nya gymnasieskola, ska bli jättekul att se den.
Har aldrig varit där innan tror jag, jag är inte 100 på det.
Är ju yrkesskola i utkanten av Kalmar så det är inget man bara passerar sådär.
Så det blir en intensiv vecka igen, som vanligt.....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg