Lördag.....

........ har det hunnit att bli...
Ännu en sexdagarsvecka är slut...
Men nu ska jag va ledig till kl 8 på tis morgon, jag har "unnat" mig det å jag behöver det.
Skulle lagat mat å bakat en paj när jag kom hem men luften gick ur mig.
Men jag får ta det imorrn istället, ska baka bröd å göra ett köttgryta oxå.

Tja, näe... har inte hänt så mycket....
Lång, intensiv dag igår i fiskaffären.
Gick raka vägen in i duschen när jag kom hem, hade jag satt mig hade jag inte kommit upp igen...
Å vad gör man när man jobbat 11 tim i en fiskaffär å duschat ef jobbet??
Jo, ställer sig å panerar fisk..
Ibland undrar jag om jag en skruv lös...
Men smörrebröden blev supergoda, en med leverpastej å inlagd gurka (ja, jag vet, det ska va saltgurka men jag äter det inte, sambon älskar det däremot..) å en med stekt spätta å remouladsås på danskt rågbröd.
En Carlsberg från Maxi blev det oxå :)


Å idag har tydligen min syster å hennes gubbe gift sig...
Å efter 30 år å 9 mån ihop, varav sambos i 30 år å 8 mån så var det kanske dags...
Men vi hade inte en aning...

Tänkte tillbaka på mina sista 30 år...
Idag har jag ett förhållandevis bra liv men vägen hit har bitvis var för överjävlig..
Många tunga minnen kom upp men så är det..

Har chattat med en fb vän ikväll som har det så tungt å så tufft...
Jag vet hur det är så man försöker hjälpa å pusha.

Ett fantastiskt väder idag,  slängde mig solstolen när jag kom hem, slocknade som en liten gris...
Sov nog 45 min iaf, trots att sambon gick med motorsåg i buskarna runt mig.
Brukar slänga mina arbetskläder i tvättmaskin direkt när jag kommer hem men tar det imorrn så det får hänga ute.
Blir lite annat småpyssel imorrn när inget blev gjort idag efter jobbet men måndag har jag bara planerat egentid på eftermiddagen när sambon åker å jobbar.
Nej då, han har ingen fotboja på mig men jag vill ta vara på den lediga tiden vi har ihop, åka på ögonshopping kan jag göra när jag är själv.

Har tittat på sista "Tack för dansen" med Wizex.
Har ju Anna på fb, (nuv sångerska, träffade dom i somras i Borgholm) å alla de andra sångerskorna var med som varit med under åren med Kikki som nr 1.
Alla utom Charlotte Perelli som inte längre vill beblanda sig med dom efter bråket dom hade när hon vann Eurovision å hoppade av.
Tycker det är barnsligt, att inte kunna vara så professionell att man kan lägga det åt sidan å medverka en sån kväll.
Låter lite som Olle i LS numer....
Roligt med ett program som fokuserar på banden å inte dansarna som det brukar vara..

Nu får det bli lite tv å sen sängen..
En pw-löprunda står först imorrn men jag tänker inte gå upp kl 6 iaf..

HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg