Kläder del II.....

Igår kväll så tog jag tag i garderobsrensning........
Plockade bort det som jag har som enbart sommarkläder, rensade ur en del gamla tshirt, nån blus osv så det blev en kasse till klädåtervinning, alltså inte skänka bort utan återvinna kläderna.
Vad dom gör av gamla kläder vet jag inte.......
Jag har ju lite svårt att slänga saker oavsett vad det är.
Trasiga prylar-kläder, sånt som är slitet å dåligt kan jag slänga utan att blinka.
Men sånt som man egt bara är trött på el som har blivit omodernt el "gammalt" kan jag ha svårt för att göra mig av med.
Ångest över pengar man egt bara slänger i form av kläder även om förnuftet säger att det inte är så.
Man köper kläder för att man (oftast) behöver dom, när dom är slitna (oftast i mitt fall) så är man ju inte fattigare utan att man kan göra sig av med det.
Knepigt det där......

Tittar på "Extrema samlare" ibland. 
Där är det ju oftast en känslomässig störning el psykisk sjukdom bakom misären.
Men det som var igår var nog bland det värsta jag sett.
Hennes apati över misären i sig å även apatin över när dom rensade.
Hon var helt tom i blicken, det är var nästan läskigt att se.

Behöver göra en rejäl utrensning hemma i Bghm oxå.
Gamla jackor som är extremt omoderna,  kläder barnen haft som knappt är använda osv.
Det ger jag givetvis till second hand men det är tungt iaf.
Jag har nog lite för mycket emotionella känslor för kläder-grejer.
Har ju en pappa som "braatthafanatiker", han har drivit mamma till vansinne ibland över sitt "braattha-tänkande".
Bävar för den dagen vi måste börja re i skiten.....

Jaha, vad blev det då av det hela??
Jaaaa....joooo.... att jag INTE behöver NÅT i höst-vinter......
Så trist är verkligheten även om det är bra för plånboken.
Köpte ju en ny höstjacka men med denna värme som varit har jag inte invigt den än.
Men till nästa helg kanske på skördefesten hemma .
Köpte ju ett par byxor i förrgår oxå, måste ha nåt som är snyggt å lagom nu även om jag försöker tappa vikt.
Å så var det ju kampanj 25% på alla byxor på Flash. 

Sen är det bara det vanliga......
Underkläder, strumpor, framförallt lite tunnare sockar att ha nu.
Strumpbyxor , både ljusa-shiny å lite mörkare.
Gillar egt både kjol å klänning på hösten men det blir sällan man använder det.
Skulle vilja ha en skön mjukisklänning, som passar till lite "bättre vardagsfin".
Egt är jag urless på mjukiskläder hemma men jag har ju "uniform" på bägge jobben å det är lättast att glida i å ur....
Usch, man är för tråkig... :(

Ja ni, det är inte lätt att leva utan vatten.....
Men då kommer nån viktigpetter å säger "tänk hur det var förr...."
Ja, jooo.... men då var köken utformade för det.
En rejäl hink med skopa vid bänken.
Dom hade en järnspis med en gryta på med varmt vatten hela tiden.
Spisen var ju ofta enda värmekällan.
Å dom hade utedass......
Nä, jag skulle inte vilja leva så idag men då var det vardag.
Dagens kök är inte utformade för handdisk, inte detta köket.
Det är utformat för en ungkarl med diskmaskin.......
Men jag har iaf  diskat, skurat ur diskhon mm.
Torkat bänkar å bord så får det vara idag.

Nu ska jag åka iväg, ska springa en runda runt sjön innan jobbet på sjukhuset.
Duscha så jag är klar till 13 när jag börjar.
 HA EN BRA DAG !!!







Kommentarer

Populära inlägg