Ny vecka...

Dimmig morgon.......

Ja, så här såg det ut när jag gav mig av på min morgonrunda imorse...
Intensiv, tjock dimma, + 11C så jag tog på mig en sweatshirt å en varselväst.
Men det hade jag inte behövt, efter bara en kvart så skingrades dimman å solen kom fram..
Å en sån dag det har varit <3 <3 <3

Jodå, gav mig ut igår morse oxå, helt makalöst varmt.
Att kunna springa i tshirt å knäkorta tights 11e sept är otroligt !!!
Det blev en längre runda, kände mig pigg i benen så det blev 7 km.
Men sen försvann solen, den kom å gick hela dagen till sen efter middag.
Vi åt frukost å sen började jag baka.
Jag hade en dov malande huvudvärk då men tänkte att det rättar till sig..
Så jag gjorde mördegen till pajen, in i kylen med den.
Gjorde degen till rågbullar å lät den jäsa.
Å huvudvärken blev värre...
Men har man börjat baka så får man ju fortsätta....

Bakade ut rågbullarna
Gjorde fyllningen till pajen, skar nektarinerna, satte in den i ugnen.
När den var klar så petade jag in rågbullarna.
Brynte köttet till köttgrytan men då blixtrade det i huvudet å jag mådde illa
La mig å tänkte att det går väl över på nån timme men icke...
Efter en timme bad jag sambon hämta min nya migränmedicin å jag tog den.
Slocknade en stund å vaknade men ingen skillnad.
Inte ett skit gjorde medicinen å solen vräkte in i sovrumsfönstret.
Jag trodde huvudet skulle explodera, vet inte om jag haft sån oerhörd smärta vid huvudvärk nån gg, det är isf längesen.
Å varför börjar man baka om man inte mår bra ??
Tja, säg det......har väl en skruv lös el 2....

Så migrän var det inte, medicinen hjälpte inte...
Jag låg till strax innan 7 på kvällen, då gick jag upp.
Tog 2 ibumetin å det började släppa vid halv 8 så det blev hanterbart till slut iaf.
Men jag hade mina aningar om att det kunde vara orsakat av träningen på morgonen.
För det finns nåt som heter ansträngningshuvudvärk, huvudvärk till följd av ansträngning. även kallad orgasmhuvudvärk.

Å jag VET  att när jag drar igång träningen efter ett längre uppehåll så ökar huvudvärken innan den klingar av å blir mindre tack vare träningen, men det tar ca 2-3 veckor.
Men sån intensiv smärta vet jag inte att jag har haft innan, jag var färdig att skjuta mig alltså...
 Så där fick jag för att jag skulle få njuta av 2 dagars ledighet , hela söndagen spolierad.......faaaaaaan....... :(
Jodå, köttgrytan blev ok trots att jag glömde lägga i både lagerblad å kryddpepparkorn men funkar inte huvudet så blir det så. 

Jodå, sovit hela natten inatt så det är ett plus.
Gav mig ut halv 9 imorse, tog en ibumetin innan för att mota olle i grind s a s.
Vi hade sillfrukost när jag kom hem.
Hamnade i soffan en stund innan jag duschade, sen åkte sambon iväg för några ärenden innan jobbet.
Jag la mig på altan i 2 tim i solen, helt galet så varmt !!

Tog en runda in till Växjö, ville kolla några affärer.
Jag går inte runt i klädaffärer när jag har jobbkläderna på mig. 
Ingen lycka på Stadium outlet, ej heller på Lager 157.
Där fanns dock en poncho i tunt material som jag får fundera på....
Åkte faktiskt till GS oxå, hittade en svart top på NY för oooooooerhörda 99 kr ;)
Så det blev hela shoppingen....
Testade dock YSL nya parfym Mon Paris å den är förförisk men tyvärr är det nog inte för mig
Har en dov huvudvärk av den, tyvärr, för det var en helt sagolik doft....... 

Så imorrn är det jobb igen.....
Men det ska ju bli kalasväder hela veckan så jag får njuta imorrn eftermiddag oxå.
Sen jobbar jag eftermiddag ons-tors å heldag på fre å till ca 14.30 på lördagen.
Sen hoppas jag jag kan få se lite av matmässan på Stortorget, Mat 2016, innan dom stänger kl 16.
Så jag fick en bra dag av 2,5 dagar..........

Så vad kallas då denna enorma värme som är nu?? 
Brittsommar säger en del, Indiansommar säger en del....
Brittsommar är det INTE för det blir det när det är sån här värme vid d 7e okt som är Birgitta-dagen.
Indiansommar då??
Njaaaaääeeee......... inte riktigt heller.....el jooooooo, möjligen...
Vad det ordet kommer ifrån vet dom inte riktigt men Indiansommar är inte knuten till en specifik dag utan en "varm, sammanhängande period på hösten.." typ........

Vacker kväll, 11 tim mellan bilderna....
Fick se en annons att Högby fyr med bostad är till salu...
Bara 5 å en halv mille är utgångspriset......puh....
Hade jag haft pengarna hade jag köpte det.
Tänk att kunna bo därute, försörja sig på nåt vis.
Bara jag hade haft nån som plogade vägen på vintern hade jag inte tvekat.
Ägs nu av konstnären Stephan Lund, han har bott där i många år men tydligen ska han sälja.
Herregud ett sånt ställe......

Bild från Pontus Löfgren.
HA EN SKÖN KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg