Kläder.......





VSF 2014...
Korsetten är värd 17 mille :))

...... är ju bra att ha.... 
Skulle behöva att uppdatera min garderob men jag tillhör de som tycker det är trist att shoppa..
Jo, hittar man nåt är det kul men när man verkligen skulle behöva nå nytt så hittar man nada, zero, noll...
Kommer in så många kvinnor i snygga kläder å handlar av mig men själv hittar jag inget.
Provar jag nåt ser det ut som apskit... :(
Blir så less på det...
Men man är väl fast i gamla hjulspår som man säger å har svårt att tycka att annat passar bra.

Tog faktiskt en runda inne på GS idag efter jobbet. 
Brukar undvika att gå in i klädaffärer när jag har jobbarkläderna på mig men idag var dom rena så jag tog en tur.
Shoppade ett schampo på Kicks så jag fick utnyttja min rabattkupong, det var sista dagen idag.
Såg en snygg, tunn poncho på Kapp-Ahl, skulle vara skönt med en man kan ha inomhus.
Har ju en ljuvlig vintervit, tjock, stickad jag kan ha nu på hösten ute men skulle vilja ha en man kan ha inne över ett linne el top.

Gick in på New Yorker å faktiskt fanns där en jacka.
Nu har GS "Tjejkväll" imorrn å då är det mycket erbjudande.
Förra året hade NY 20% på ytterkläder så jag avvaktar till imorrn.
Finns den kvar så gör den annars blir det inte så.
Själva konceptet är i mina ögon urlöjligt...
VARFÖR ska man alltid särskilja män å kvinnor???
Varför inte ha en shoppingkväll för ALLA??
För män OCH kvinnor??? 
Män är en väldigt köpstark grupp, tror nog dom skulle handla mer än alla tonårstjejer som kommer springa där inne imorrn.

Nä, det ska vara "Tjejkväll", då är det är rosa ballonger, rosafluffigtputtenuttigt, allmänt förlöjligande i mina ögon..... 
Eeeeeh.....ja, det är så långt ifrån mig som man kan komma....
Det befäster bara fördomarna om att kvinnor är shoppinggalna freaks......
Jodå, det är frivilligt att gå dit å nu råkar jag jobba till 19.15 så jag ska se om jackan å ponchon är kvar å om det är nåt erbjudande på det.

Men det jag verkligen skulle behöva är undisar å jeans men det är så inijävulens tråkigt att prova.
Varmt, svettigt å provrum som nog är utformade för att framkalla värsta  kroppsångesten...suck...

Jobbade på sjukhuset igår, fick arbetsuppgifter som ansträngde psyket.
100 olika saker att hålla reda så stressångesten låg på max från kl 9.
Löjligt kan tyckas för en utomstående men den som inte har det kan inte veta hur det är..
Så efter jobbet drog jag ut på en runda runt Växjösjön, den ligger precis bredvid. 
En helt underbar efter middag var det, som en sommardag...
Men rätt som det var började en siren å tjuta nåt helt vansinnigt..... 
Det var öronbedövande å jag undrade vad i hela friden det var som tjöt..
Jag trodde nästan ryssen kom... ;)

Men nånstans i bakhuvudet hade jag en aning om att det var nåt med att det var måndag.
Sprang förbi en man så jag frågade honom: jo, det var ju 1a måndagen i månaden å det var försvarsmakten som testade sirenen.
Stretchade lite innan jag satte mig i bilen å åkte hem. 
En ljuvlig dusch så var man som ny...

En "stökig" dag på jobbet idag.
Vi har trångt om utrymmet i vanliga fall, ska man dessutom samsas med 2 elektriker, ett krånglande avlopp å mycket att göra så jag var rejält "trött" när jag slutade.
Så det blev vila när jag kom hem å en tupplur på soffan.
Men sen blev det kvällsmat, tog ett par fönster å altandörrarna på utsidan så nu är det bara insidan kvar å det tar jag imorrn å resten av stora rummet.

Fick provsvaren från vc idag.
Alla prover var normala så jag är bara en trött, lönnfet medelålders kärring.
Så det är att ge sig ut å försöka loosa några kilon, få upp flåset å förhoppningsvis bli piggare.......

Ska ut en runda imorrn bitti tänkte jag, ska ju bli ett ljuvligt väder.
Sen har jag ingen möjlighet att njuta av det förrän lör eftermiddag.
Har lagat matlådor ikväll för imorrn, vi klarade oss mån-tis på helgens middagar.
Idag blev det laxpasta till morgondagen å imorrn förmiddag ska jag laga för tors, då blir det pot, fläsk å löksås.
Till fre får det bli nåt från frysen då jag måste till Kalmar tors eftermiddag för föräldramöte på sonens nya gymnasieskola.
Så är matlådorna lösta för denna veckan.........
Alltid lika skönt att ligga 2-3 dagar i förväg vad det gäller det.

Nu lite tv å sen får det bli sängen.....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg