Fantastiska dagar...


Borgholm, Alla 💖dag 2017

Ja, ett sÄnt makalöst vÀder det varit i 2 dagar...
Synd bara att jag varit upptagen frÄn tidig morgon till sen kvÀll sÄ jag har fÄtt njuta av det pÄ avstÄnd.
Jobbade ju i tisdags till kl 14, sen tog jag Route 25 för att Äka österut mot ön...
Å solbrillorna Ă„kte pĂ„ för 1a gĂ„ngen i Ă„r , ett sĂ„nt makalöst vĂ€der det var !!!
Ett snabbstopp i Nybro för inköp av Ärets 1a glass fick det bli.

VÀl pÄ ön körde jag rakt över till östra sidan för ett besök vid graven.
Har inte varit dÀr pÄ sÄ lÀnge men det blir sÄ nu....
Det var alldeels , alldeles vindstilla dÀrnere, sÄ otroligt fridfullt.
Det Àr en vacker plats att vila pÄ.....

VÀl hemma i stan sÄ gick det i 190....
Som vanligt..
Lill-loppan ringde Ä ville bli hÀmtad, dÄ var jag bara nÄn kilometer dÀrifrÄn sÄ det blev perfekt.
Hem med grejerna, Àta middag hos mina förÀldrar.
Vidare till kusinen för att fira honom Ä lille sonen, dÄ bjöd dom pÄ smörgÄstÄrta Ä vanlig födelsedagstÄrta.
Det blev lite för bra för att vara bra för kroppen.. 😕
NÀr vi kom hem var kl 21, kollade pÄ Badhotellet.

Sen fick jag börja röja efter sonen Ä co....
AlltsĂ„.....dom fĂ„r sĂ„ gĂ€rna vara dĂ€r men man kan stĂ€da upp efter sig. 
Helt vanliga saker som diska, slÀnga sopor, torka rent bÀnkar Ä dyl Ä ev köra en runda emd dammsugaren nÀr det ligger 2 kg grus i hallen...
Blir sĂ„ less pĂ„ att alltid behöva börja med att stĂ€da 30-60 min varje gĂ„ng jag kommer hem nĂ€r jag lĂ€mnar det rent Ă„ snyggt 😔
Att det stÄr tallrikar med intorkad pizza pÄ Àr inte kul nÀr man kommer hem.

Upp tidigt igÄr morse, Àta frukost Ä ivÀg vid 9 tiden.
Jag skulle in pÄ Barometerns redaktion i Kalmar för att trÀffa en journalist Ä en fotograf.
De sökte ju folk via fb som jobbat pÄ RIFA med anl att det nu hÄller pÄ att rivas efter 12 Är av dvala Ä tvister om vem som ska stÄ pÄ saneringen dÄ marken Àr kraftig förorenad av bly Ä annat.
SÄ vi pratade lite inne pÄ redaktionen Ä sen Äkte vi ut till RIFA sÄ tog dom kort dÀr.
Jag trodde i min enfald att  det skulle bli 3-4 kort, han razzlade nog av 150 kort pĂ„ mig 😊

Det var mÄnga som hört av sig Ä riktigt hur det ska lÀggas upp visste hon inte dÄ.
Förmodligen kommer det i tryck imorrn el lördag el blir det en serie i 3 delar, dom visste inte riktigt.
Hon hade pratat med flera, den Ă€ldsta var 82 Ă„r. 
Hon hade Àven pratat med den dÄv VD'n vilket jag blev förvÄnad över men det var glÀdjande.
Efter VD Ären pÄ RIFA blev han VD för att annat företag Ä sen ordförande i Kalmars stora fotbollsklubb.
Men en dag slog livet till, han drabbades av stroke Ă„ blev helt utslagen Ă„ rullstolsbunden.
Men glÀdjande att höra att han har repat sig sÄ pass att han kan medverka Àven om det var just talet som Àr svÄrast för honom idag.

NÀr jag var klar dÀr sÄ Äkte jag runt lite i Kalmar Ä fotade i det makalösa vÄrvintervÀdret.
Kalmar ÄR en vacker stad, inte tu tal om det men inte Ă€r det Öland 😉

Kalmar slott
 Ute vid TjĂ€rhovet..
 Ett fruset Kalmarsund med Öland dĂ€r borta....
 "LĂ€ppstiftet" pĂ„ Ängö, en lght dĂ€r kostar sĂ„dĂ€r en 10 000 för en 2a typ...
 Kattrumpans badplats lĂ„g öde.......
Lill-loppan förtĂ€ljde att dom skulle bada isvak igĂ„r... đŸ˜±
Hon gÄr ju Barn Ä fritid Ä dom skulle göra det som övning för att veta hur man ska agera OM du hamnar i en isvak.
Å det Ă€r ju bra att göra det under kontrollerad form 1a gĂ„ngen.
SÄ lÀraren hade hoppat i först Ä visat hur man tar sig upp, sen fick dom hoppa i en efter en.
Hon var nĂ€stsist 😉
Om det var varmt ??
Haha, jag skrattade gott Ă„t hennes kommentar:
Ă…Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„h......... fyttibövelens sĂ„ kallt det var........brr........
Men hon hade fÄtt en enorm flush av vÀrme i kroppen strax efter att hon kommit upp sa hon Ä det Àr ju det vinterbadarna sÀger att man fÄr.

Sen var det att ÄtervÀnda till smÄland för att jobba igen.
Var helt slut igÄr kvÀll sÄ jag packade bara upp det nödvÀndigaste Ä sen blev det soffan.
Idag har jag varit ute pÄ en rask promenad, att kalla det för en pw Àr att ta i..
En vecka sen sist, viss muskelvÀrk men all trÀning som blir av Àr ju bra.
Även om det inte var direkt "trĂ€ning" sĂ„ var det skönt vĂ€der, lite soldis Ă„ frukosten smakar Ă€n bĂ€ttre nĂ€r man kommer hem.

Nu bÀr det strax av in till stan, ska handla en del Ä sen jobba till 19.15.
Imorrn Àr det heldag, 8.15-19.15 Ä lör 8-15.
Sen Àr det nÀstan lördag kvÀll.....

 Borgholms slottsruin...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg