Lördag kväll....


........... har det blivit..
Precis som jag avslutade förra inlägget med att jag skulle ha tid att sitta här 😊
Har haft 2 intensiva jobbdagar, mycket folk.
Idag var det mer än det brukar  men Mello-cirkusen är ju stan...
Ryktet sa att GS hade nån grej inne i gallerian med anknytning till Mellon som gästar stan ikväll.
Att nån artist var där tror jag inte, dom har nog fullt upp med att repa under dagen. 
Vi finns ju på utsidan av GS så vi ser ju inte vad som händer inne i gallerian.

Åkte förbi där på hemvägen å dra mig baklänges vad med prylar bara utanför...puh...
Käre O på jobbet hade räknat till ELVA långtradare i tis morse...
Flera containrar stod där, på en stod det el-aggregat typ.
Fatta hur mycket el det går åt där ikväll, då är det inget snack om "earth hour" å att spara el..
Då vid 3 tiden var det redan vakter som kollade bilar o dyl, förm kom man inte in där om du inte har biljett el dyl.
Hade en kund igår med ett Mello-band runt halsen så jag frågade henne.
Då var hon nån som bevakade det, bloggade å gjorde reportage, för vem vet jag inte.
Hade 2 av mina bekanta härifrån som var på generalrepetionen igår.
Så vi tittar ju på det ikväll, just för att det är från Vida Arena.
 
Hade lång dag igår, åt lite räkor å annat gott när jag kom hem.
Idag när jag kom hem så tog jag av alla mina jobbkläder å la dom i tvättmaskinen direkt.
Satt en stund i soffan, kollade i tidningen osv men sen började jag med maten.
Brynte grytbitar av nöt, hade i lök å morötter, hällde på rödvin å lite vatten så fick det sjuda i 2 tim.
Satte igång tvätten å duschade under tiden.
Det är fantastiskt att kunna slänga in tvätten i maskinen å duscha när man kommer hem, den som inte varit utan det i en månad förstår nog inte vilken lyx det är..
Lika lyxigt att starta diskmaskinen när man ätit middag... 

Så ikväll blev det en hederlig gammaldags köttgryta med egna rödbetor, egen äppelchutney å inlagda gurkor.
Så makalöst gott det var !!
Å hur längesen som helst sen jag gjorde det, blivit mycket fisk ett tag av naturliga skäl men nu e vi lite less på det.
Tog hit andra recept jag hade hemma i Bghm så man får lite ny inspriration.
När man ska ha matlåda varje dag är det till slut svårt att variera sig.

Nu får det bli lite glass å frukt till Mellon å sen blir det nog sängen rätt tidigt tror jag.
Pinglan B jagade mig från sjukhuset idag om jobb imorrn men jag orkar inte...
Har haft 2 veckor med 6 dagar å en ny 6 dagars vecka börjar på måndag.
Jag måste hinna tvätta, städa av lite, baka å laga lite mat till början av veckan iaf, jag kan inte jobba alla dagar.
Å vila nån stund.....
 
HA EN BRA KVÄLL !!!


 

Kommentarer

Populära inlägg