Näst sista......

.....dagen på denna vintern...
I runda slängar 36 tim kvar innan det är VÅR !!!
Nu är våren redan här rent meteorologiskt men 1a mars ÄR 1a vårdagen, basta !!!
Men VAR är solen??
Den glimtade till lite i diset igår men det blåste nå gräsligt.
Ställde nämligen ut torkställningen på altan igår när jag tvättat klart för att ev kunna torka lite men när jag kollade så hade en del blåst ner.
Hade behövt klädnypor men så långt tänkte jag inte när jag ställde ut det.
Så mycket torrare var det inte men doften är oslagbar när tvätt hängt ute !!

Det tristaste med att bo här är att jag flyttade från en av de solsäkraste platserna i landet till ett ställe där Gud glömde hänga upp solen...... 😞
Hur dåligt väder det än varit från tidig vår till sen höst så har Ölands oftast haft det bästa vädret trots allt.......
Jag vill ha sooooooool, kunna sitta utanför husväggen på altanen å vända näsan mot solen å få lite färg å värme !!!
Ha lätta, ljusa kläder den lilla tid man inte är på jobbet, inte tjocka mjukisbyxor å hoodjacka.
Är så dödligt less på det....

Gårdagen förlöpte som den slappaste söndagen ever... 
Inte mycket hände utöver att jag bakade brödbullar med nötter å äpple å lagade mat.
Å det var väl vad jag förutsatt mig att göra men ÄNDÅ får jag alltid känslan av att inget blev gjort när man ändå var ledig.
Kunde gjort det å det, fixat si å fixat så....
Trots att jag hade så ont i min skuldra-axel så är känslan så iaf..
Det är inte jag att slappa bort en hel dag...
Sambon fixade till vår bänkbelysning som varit minst sagt dålig en tid.
Allt från månljus till discobelysning men nu har vi riktigt bra belysning.
Men man ska ha tid å grejer till det, så är det ju men vi är supernöjda nu.

Denna dag ska jag försöka ge mig ut en runda lite senare trots det rent ut sagt pissiga vädret.
Grått, grått, grått, småregnar lite...
En dusch efter det, lite mat å sen in till stan.
Strosa runt på Kicks, har kuponger som jag kanske kan utnyttja...
Växla pengar på Forex, köpa födelsedagspresenter till mina kusinbarn.
Dom är systrar, födda samma dag å dessutom på Internationella kvinnodagen 8e mars !!
Nej, dom är inte tvillingar.....
Lillasyster I föddes på storasyster S 3 årsdag så nu har dom har kommit upp i den aktningsvärda åldern av 10 och 7 år nu.
Ikväll är det ju buggkurs igen, steg 4 så jag passar in det så jag slipper åka hem emellan.

Semledagen imorrn...
Har faktiskt inte ätit en enda semla än men ska göra ett gäng å ta med till jobbet.

Påbörjade projekt Totel båddymejkåver igår.....
Putsade till mina ögonbryn, satte lite färg på dom.
Fixade mina trasiga, fransiga naglar, dom var en smärre katastrof, lite närande nagelserum fick dom oxå.
Måste bli bättre på att ta hand om mina händer-naglar med det yrke jag har, det går hårt åt händerna tyvärr med kyla å väta.
Men har blivit bättre på att ha handskar när jag diskar mycket iaf.

Imorrn när jag duschat efter jobbet ska jag vaxa mina ben, tänker inte tala om när jag gjorde det sist...
Tur sambon inte är så känsligt för sånt... 😉
Nä, jag har högst måttlig behåring på benen el som lill-loppan uttryckte det häromveckan när jag var hemma å satt i soffan med bara ben å hon inspekterade dom:
Määäään........asså.........du har ju typ bara gullefjun på dina ben, mina ser ut som svinto.......
Haha, nja, jag tror inte hon var svintoborst på sina ben iaf 😀

För på ons förmiddag kl 10 ska jag till frissan !!!
Milda Mathilda så ljuvligt det ska bli !!!
Bara få sitta å bli ompysslad, få fräsch färg å en frisyr igen.
Är lite småsugen på lite mjukare frisyr nu, lite mer halvlångt än det strama korta jag haft så länge.
Det är bara det att alla modellar är ALLTID sådär 25-30 yngre än vad man själv är.... 😞
Är sååå less på att se ut å känna mig som en sumpråtta från kloakerna......
Nu är jag väl inte direkt världskänd för att göra, stora omvälvande förändringar med håret men iaf.
Sen kan man gå våren till mötes som en ny fräsch person, version 5.0 !!
Man kan ju inbilla sig det iaf....





Dans till helgen till underbara Streaplers på Sandra i Kalmar!!
Å då blir det väl att åka hem till Bghm å sova, träffa barnen lite.
Vasaloppet går ju på söndag dessutom, det enda sportevenemang jag öht är intresserad av å inte vill missa !!
Har alltid gått upp, sett starten, fixat scones å ätit frukost framför tv'n när barnen var hemma.
Så denna veckan rullar nog på som alla andra.......

HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

  1. Mamma, du är inte normal, du är otacksam! Du ska vara glad att ni slipper se det pörskans solhelvetet. Här hemma håller ögonen på att rinna ur oss för att den fräter på dom när den lyser nåt så förgjordat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg