Februari....


... är här !!!! 😊
Dock utan nån sol, undrar vart den har försvunnit nånstans??
Här är det längesen vi såg den iaf...

Vaknade alldeles för sent för att ringa vc idag så imorrn får jag ställa klockan så jag kan få en tid under dagen.
Men jag drog ut på en pw faktiskt, drygt 6 km på en timme.
Jätteskönt ute, precis på nollan å ingen blåst.
Tog vägen genom skogen men det var rätt isigt på ett parti så det blev lite bambi på hal is där.
Som tur var inte så lång sträcka men det räcker för att hinna slå på arslet å göra sig illa.
Men ack så grådisigt ute......
Sjuttielva nyanser av gråbrunt så det är inte så inspirerande direkt...
Åt frukost med sambon när jag kom hem, frukosten smakar alltid extra bra när man varit ute en runda.
Stretchade, duschade å la mig på spikmattan-spikkudden.

Men satan-i-gatan så ont det gjorde idag.... 😔
Aj-aj-aaaaaaaaaaj........... 😒
Jag ligger ju helt naken på den utöver ett par trosor med ett täcke över mig.
Vill man, om man är känslig så kan man ha en tshirt på sig men det är lite "chicken" 😉
Det gör ont i 5-7 min men sen kommer ju blodcirkulationen igång, "spänningen" släpper å man blir alldeles varm.
Men det är längesen jag låg på den , jag har inte tagit mig tiden trots att jag så väl hade behövt det...
Å huuuuuuuuur korkat låter inte det när man säger det??
"Nämen jag har inte tiiiiid att förebygga en krasch??"... 
Öööh..... nähä......men hur ska man då ha tid att återhämta sig när man väl kraschat el på annat sätt kört slut på sig själv????
För det tar så ofantligt mycket mer tid än att ge sig själv en stund el 2 i veckan.

För det är ju så, det tar lite tid att bedriva egenvård som jag gjorde idag.
Hela förmiddagen gick åt.
Pw en timme, frukost å duscha 45 min.
La mig på spikis, tog en stund innan jag somnade sen sov jag i 20-25 min.
Ibland kan jag sova upp till en timme på den.
När jag vaknar så rullar jag av den, drar bort den, lägger mig å vilar för att "nyktra" till för jag är helt groggy när jag vaknar. 
Så där gick en timme till.
En liten stund i soffan med sambon, sen var klockan 1 å det var dags att klä sig å åka till jobbet.
Så man hinner inte så mycket mer, det är väl en anl att jag ibland drar mig för att lägga mig på den. 
Men jag ska bli bättre på det......

Jag har väl börjat återhämta så smått mig efter dec månads intensiva jobb å januaris långdragna sjuka med influensa å bihåleinflammation.
Svullnade igen idag när jag låg å sov på spikis, hade snarkat enl sambon..
Så imorrn bitti måste jag upp å ringa vc för såhär kan jag inte fortsätta.
Dom får väl skicka mig till ö-n-h om dom inte kan hjälpa mig.
Ska till kiropraktorn för lite finjustering imorrn förmiddag oxå men jag åker hem emellan.
Orkar inte gå i stan halva dagen, så långt är det inte att köra (2 mil). 

Fixade matlåda åt sambon när jag kom hem ikväll, han får pyttipanna med kabanoss, svamp, purjolök, kryddat med flingsalt å timjan å stekt ägg imorrn., . 
Å mina egna rödbetor till det 😊
Jag har matlådor att plocka av, sen är han ju ledig på fredag.
(jodå, han överlevde innan jag flyttade hit men jag tycker det är kul att fixa å pyssla med maten..)

HA EN BRA KVÄLL !!!

 
 
 





Kommentarer

Populära inlägg