Ljuset......





.......... har återvänt 😊
Det underbara, livgivande men ack så obarmhärtiga vårvinterljuset är här !!
Tack vare snön så är det så mycket ljusare tidigare på morgonen så jag drog ut redan strax efter kl 8 imorse på en rejäl pw.
Nästan 7 km på en dryg timme, -4.5C å bitvis rätt blåsigt.
Så det var rätt så bitigt i kinderna när vinden låg på men det var skönt ändå.

När jag kom hem så fick jag ett ryck...
Drog ur sängkläderna, ut med täcket på altanräcket.
Piskade det å lät det hänga ute.
Åt frukost å solen ville bryta igenom på himlen... 😊
Å jag råååkade titta på köksgolvet.....*suck*......
Jag bara: näeeeeeee.......... 😔
Fram med dammsugaren, totalsanerade först sovrummet på allt damm, sen blev det köksgolvets tur.
Undan med stolarna, dammsög å sen moppade jag både sovrummet å köket.

När golven torkade så duschade jag å fixade till mig.
Satte tillbaka stolar å dyl, bäddade i sängen, tog in täcket efter 2 tim ute, hämtade in posten å åkte iväg.
Man hinner mycket på 4 tim när man inte sätter sig med laptopen i knät framför Nyhetsmorgon 😉
Men man behöver det oxå ibland....

In till Växjö, tankade å vidare till CG, hade grönt ljus genom hela centrala Växjö ut till CG, kan ni fatta detta??!!
Handlade lite å åkte bort till Lager 157 för att se om dom hade några fräscha vårkläder.
Å det hade dom 😊
Ljuvliga toppar, tröjor, enkla baslinnen i olika modeller som är förbrukningsvara.
Å ganska billigt är det oxå.
Nu är de kanske inte absolut högsta kvalité men på såna förbrukningskläder som linnen å toppar som man har en säsong el 2 så vill jag inte ge mer för det.
Å det är just såna kläder jag behöver, vanliga vardagskläder i bättre skick än det jag har nu.
Men dom var ju fräscha å fina en gång dom oxå...

Fick ett glädjande "besked" när jag slog på fb imorse.
En av mina-våra dansvänner befann sig i Malmö på sjukhuset för att få en ny njure.
I januari förra året så var hennes njurar så dåliga att hon fick börja med dialys, vet inte riktigt hur länge hon stått på väntelista men tror det är ca 1.5-2 år.
Så jag hoppas att hon ikväll har vaknat upp till ett nytt liv, ett liv med ork å energi å att kroppen inte stöter bort den nya njuren.

Men då är det ju så att någon annan har avlidit på något sätt...
Då ingen av hennes anhöriga var lämpliga så stod ju hoppet till en okänd person.
Antingen har den personen själv beslutat att donera sina organ el att dennes anhöriga har varit tvungna att ta beslutet i en svår å tung tid.
Alla vill säkert får ett organ om man behöver men hur många är beredda att ge??
Har själv funderat på det å jag har inga problem med att donera men vilka organ duger för det från mig??
Ögonen är ju rätt kassa, ser som en halvblind höna.
Njurarna har jag haft en hel massa strul med så det tror jag inte går.
Hjärtat möjligen, det är väl rätt oskadat om än tilltufsat av livet...
Levern??

Men om det gällde barnen så vet jag inte hur jag skulle reagera...
Om nåt av barnen skulle avlida å dom ville ta organ från dom.
Å ena sidan så lever ju barnet vidare på så sätt, å andra sidan är tanken på att dom ska börja skära i henne-honom fruktansvärd..... 😢
Så man ska nog fundera på hur man ställer sig till det innan det ev händer.

Å sen fick jag ett mejl idag så roliga grejer är på G .
Men mer om det när jag vet exakt.

Fr o m mars så blir det jobb tis-lör på fiskaffären, jag kommer att gå upp i tid då han går in som delägare i ett annat företag.
Jag kommer i stort sett få heltid så timmarna på sjukhuset minskar, det blir bara sön-mån jag kan jobba där.
Söndagar undviker jag men är det pinglan B som är kapten så jobbar jag gärna men annars får det vara.

Så faktiskt..........jag har flyt i livet nu.....
Jag ser fram emot Polen-resan enormt, bara få sätta mig i bilen med sambon å åka iväg.
Bara få vara....
Utöver kryssningen i maj förra året har vi inte åkt nånstans på 1.5 år utom hem till ön.
Jag väntar på en utbetalning från f-kassan.
Det är inga astronomiska summor men det täcker resan å lite fickpengar.
Lite så man nästan undrar när smällen kommer ??
För sånt här "flyt" brukar jag inte ha....

Nu väntar 3 intensiva dagar på jobbet så så mycket blogg blir det inte.
Så I'll be back at lördag afternoon el nåt... 😉

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg