Fettisdagen...


..... är det idag, denna sista februaridag....
Gjorde ett gäng semlor å tog med till jobbet idag som vi smaskade i oss vid förmiddagsfikat.
Jääädrans så gott det var !!!
Det var 1a semlan för mig i år men nån mer blir det väl.
För lika fluffig som grädden är, lika "fluffig" blir man om midjan tyvärr....
Men man behöver ju inte gå så långt som ett företag i Växjö gjorde idag, istället för den årliga semlan fick dom knäckebröd å grönsaker.
En nyttisdag istället för fettisdag.....

Alltså.........hur orkar man bara ??!!!!
Måste man göra extremvarianter åt bägge hållen ??
Kan inte folk få njuta som dom vill??
Måste man påtvingas det ??
Några hade helt enkelt vägrat å gått å köpt sina egna semlor idag.

Själv tycker jag det är roligt med mattraditioner som Semledagen, Våffeldagen, Kladdkakedagen, Kanelbulledagen osv...
Sambon bara skakar på huvudet å tycker vi svenskar är knäppa med alla våra dagar 😊
Å så är det även pannkakans dag idag !! 
Men det är dom dagarna som fanns när man var liten, det finns ju nåt varje dag. 

Åkte ju in till stan igår eftermiddag för shopping...
Hann inte mer än halvvägs upp på Storgatan så ringde danspinglan B, hon gick från jobbet.
Så hon gjorde ett par ärenden å sen tog vi en fika på Askelyckans kondis.
Själv valde jag en grov macka med salami å brie, så supergott !! 
Å när vi var klara med det så började affärerna stänga...

Men lite shopping hann jag med...
Strosade runt inne på Kicks, köpte ny foundation.
En med tunn, skir lyster som bara jämnar ut den egna färgen, Lumene glow.
Köpte även en ansiktsmask av Kicks egna, Exfoliating & Tingling mask...
Utlovar en ny, pånyttfödd hy som skimrar som lilla Tingeling......typ....
(å vem faan försöker man lura??!! Tomten?? )
Är på jakt efter en halvtäckande läppbalsam.
Som BÅDE ger lite färg å mjukhet men det verkar vara helkört..
I mitt jobb som butikssäljare för fisk så kan man tycka att "skit samma, stå i en unken fiskaffär spelar väl ingen roll..."
Men för det egna välbefinnandet OCH att jag är ansiktet utåt för företaget så är det kul att fixa till sig lite extra ibland.
Men dels passar det helt enkelt inte att stå med röda läppar på ett sånt ställe å så har jag inte tid att kolla var 15-30 minut för att inte få märken på tänderna el det ska glida iväg.
Jag behöver nå enkelt som funkar i vardagen, inte alltid svaga läppstift funkar heller.
Nån som har nå tips??

Tittade på Kicks egna rouge, jag har färgen "Must have" men nu fanns en färg som heter "Cactus Flower.."
En fantastisk färg med guldglittrande-skimrande partiklar..
Men ack, ack, ack.... i min ålder får man passa sig för för mycket glimmer, lägger sig gärna i rynkvecken..
Men det var en ljuvlig färg....

Lusten att fixa till sig har varit lååååångt borta, när man liknar en sumpråtta å känner sig som en då finns inte inspirationen till det.
Men om sådär en 13½ tim sitter jag hos frissan 😀
Men på lör så blir det dans~~~~~~
Till bästa Streaplers !!!
Vi har inte varit på dans sen Trettonhelgen !!!
Men vi var ju sjuka från den helgen å hela januari, i februari har all ork gått till att skrapa ihop timmar.
Så nu när det våras så hoppas jag vi kan lämna det bakom oss, få vara hyfsat pigga så man även orkar vara social.
Det är mycket på gång från påsk å ända till slutet av juli..

Så det får bli lite mer shopping imorrn i mellantiden mellan jobbet å frissan.
Gav mig själv en spark in da a** när jag kom hem från jobbet idag, jag storstädade bilen.
Nu behövs bara en tvätt för att fullända det å kanske jag hinner det i mellantiden oxå.

Såg på fb att den gamla surbitchen Etna är förbannad igen...
Får väl ringa italienskan å höra hur illa det är denna gången...

Nu härjar Parneviks på tv å sen blir det Badhotellet 😊
Sambon jobbar kväll så ikväll är tv'n MIN 😉
Men det är tur att vi har två tv-apparater de kvällar vi inte orkar med varandras val....... 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg