Å så......





............ var den helgen slut.......
Min helg går ju från lör-mån mot det mer normala fre-sön.
Jaha, vad kan man säga om klänningarna på Nobelfesten då??
Nja, utöver Bah Kunke så var det inte nåt sådär utstickande.
Victorias bar en underbar färg men plissering är inte min grej kan jag säga....
De övriga rätt bleka å intetsägande om än eleganta i min smak.....
 
Igår var vi ju på utflykt så idag har jag varit hemma hela dagen.
Men jag har pysslat lite av varje här hemma idag.
Plockade ur alla glas som fanns i skåpen, plockade maskinen full å körde den.
Det som inte fick plats körde jag på glasprogrammet, ett 10 tal som jag fick handdiska.
Har torkat ur skåp, putsat glasskivor å satt tillbaka allt.
Så det är så gnistrande rent å fint i glasskåpen nu.
Detta är inget MÅSTE, jag gör det för JAG vill ha det rent å fint.
Å likaväl som att sitta å dega i soffan kan man göra nåt vettigt hemma även om man är ledig.

Har förberett en omgång müsli, dock saknades en del så jag får handla det imorgon.
Denna årstid går det ju inte lika mycket då jag rätt ofta äter varm frukost.
Har satt nat.yoghurt på avrinning, ska sätta en surdeg på onsdag morgon som får stå till söndag då jag ska baka ut brödet.
Middag idag blev kycklinggryta med curry, paprika å bacon, toppad med lite salta jordnötter.
Blev i mitt tycke lite mesig kanske men bättre än när curryn är för stark. 
Bad min arb.givare att ta hem en påse scampi åt mig, ska göra Pasta scampi på lördag kväll å söndag blir det torskrygg i saffranssås.
Imorrn har jag inte riktigt klurat ut vad vi ska ha än men ska botanisera lite bland alla recept jag har för lite inspiration.

Fick en mycket rolig nyhet imorse när jag slog på fb.
Sveriges populäraste dansband alla kategorier, Blender har ju sökt efter ny keyboardist.
Å nu är valet gjort....
Johannes Winroth från den lilla, lilla byn Arbelunda på mellersta ö.Öland.
Ligger precis innan Kårehamn längst ut på ostkusten.
Otroligt roligt att en så ung kille (20 år) fått chansen i ett så etablerat dansband.
Å han har trots sin unga ålder redan en del erfarenhet.
Han har spelat i rockabillybandet The Southbounds, dom var riktigt bra.
Hans mamma har en dansstudio i Arbelunda men är även verksam i Borgholm.
Hon lär ut all dans man kan tänka sig men hennes specialitet är ju orientalisk dans.
Lill-loppan dansade magdans i flera år för henne.
Riktigt, riktigt roligt, önskar honom all lycka till å ska bli kul att höra dom nästa gång det blir tillfälle.

Tittar på "Svenska hjältar nu", fantastiska människor som verkligen gjort skillnad i nåns liv.
Vardagshjältar som verkligen är värda beröm !!! 

Måste avsluta med en låt med Blender....

 HA EN BRA KVÄLL !!!
 

 



Kommentarer

Populära inlägg