Julen 2017....


...... lider mot sitt slut....
Har haft sköna dagar hemma på Öland, umgåtts med mina barn även om jag stått i diskbaljan en hel del.
Det är ju syrran å jag å ungarna som får fixa nu för tiden men så är det.
Tungt att veta att tiden rinner ut för både barndomshem å att ha få barnen hela julen.
Mina föräldrar är riktigt gamla nu å barnen skaffar snart en respektive å då kommer nya familjer in å vill ha tid.
Sån är tidens gång men det är tungt att tänka på det iaf...

Fick en del julklappar.
Av syrran fick jag en riktig träningsväska, en sån med ett skofack, lite djup i den så det får plats både träningskläder, duschgrejer å ett ombyte kläder.
Den jag haft hittills håller hälften på att ramla ur varje gång så det var behövligt.
Av lill-loppan fick jag mysmjukispyjamasbyxor, rödrutiga med glitter å en lyxig kroppscremé från Rituals.
Å lite annat...

Lite bilder från julen...
 Den här tomten la till å drog ifrån lite som han ville på etiketterna men
julklapparna hamnade rätt till sist iaf 😉


 

Vi har spenderat större delen av tiden hos mina föräldrar men igår kväll tog vi en sväng på stan.
Slank in på "Smedjan" där vår lokale DJ spelade vinyl från 70-80-90 talet.
Men vi gav oss vid midnatt, då räckte det...
Packade alla våra saker på förmiddagen sen gick vi en sväng på rean hemma men inga "fynd", jag letade inte heller direkt efter nåt.
Vid 13.30 åkte vi mot Småland igen, italienskan åkte med oss för ett par dagar.
Hon har inte mycket kvar där hemma, det blir så när man varit borta länge hemifrån.
De tjejkompisar hon träffade å gick ut med i början vid hemkomsterna skaffar egna liv, blir sambos, får barn osv så alla förändras.

Lill-loppan jobbar ju å för sonen gäller bara bilmekande å kompisar så dom kunde inte följa med....
Jag är ju ledig imorrn oxå men sen är det jobb 8-19 tors-fre å lör till 16.30 ungf.
Nyår är nästan lika intensivt men lite annorlunda.
Det är inte 7 sorters sill å massa småplock, det är mer "3 kilo räkor , 2 nät musslor å 18 havskräftor tack".

Vi ska in till stan å ut till GS imorrn, kolla på rea, ta en fika å ha det skönt. 
Hon flyger tillbaka 3e januari så ev kommer hon tillbaka å firar nyår med oss innan hon beger sig till moster för vidare färd mot Köpenhamn å Sicilien igen.

Ja nyår närmar sig...
Ännu ett år har passerat.....
Tänker ibland på hur man åkte iväg förr, tog in på hotell å firade nyår storslaget.
Bokade bord på nån krog med ett gäng kompisar å firade in 12 slaget.
Idag är det mest vemod att ännu ett år har passerat i rasande fart, en kväll för eftertanke om det som varit å förhoppning om det som skall komma.
Så många år jag önskade att det skulle bli bättre med jobb å ekonomi å faktiskt så blev det för 3 år sen.
Då vände det äntligen efter alla tunga år så nu hoppas jag bara att mina barn får vara friska å inget annat händer. 
Men det är några dagar kvar än av 2017...

Ikväll blev det tacos, sååååå gott med nåt annat än julmat.
Frågade henne vad hon vill ha till middag imorrn, inte för att jag behövde det för jag visste vsaret men ändå...
"Fläsk med löksås..."
Haha, det är inte nån flådig middag hon vill ha när hon besöker gamla Svedala utan gammaldags husmanskost så så får det bli.
Har börjat fundera på Nyårsmiddag, får se vad det blir med nåt kött blir det nog iaf.
Vill ha det ganska traditionellt med förrätt, huvudrätt å dessert.

Borgholms Bocken som pryder torget där hemma..
3x4 m ungf, en praktfull dekor.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




 

 
 

 
 

Kommentarer

Populära inlägg