Bye bye 2017......





Då är årets sista dag här 💝
Om några timmar ringer 2017 ut å 2018 ringer in...
Vad 2018  har att erbjuda står skrivet i stjärnorna än så länge å vad som sker vet vi om exakt ett år.

Årets sista arbetsdag slutade kl 16 igår.
Hem, byta om, äta lite, sitta en stund i soffan för att sen vända åter till Växjö för en snabbdejt med italienskan som var på väg till Lund.
Men efter visst strul så lyckades vi få ett möte den korta stund tåget stod på stationen, jag fick min påse med grejer å hon fick en flaska vatten.
Hon ska ju fira nyår i Köpenhamn å sen flyger hon tillbaka till Sicilien på onsdag.

Nu är jag ledig till tors morgon kl 8.15.
Nu är jul å nyårshandeln över för denna gången.
Trettonhelgen är inte så stor å sen tar den gråa vardagen vid igen.
Nu ska jag pussa på sambon, det har jag knappt hunnit-orkat sen julveckan startade.
Läsa tidningsmagasin jag knappt öppnat, försöka läsa en bok som heter "Hjärnstark".
Har börjat med den men får läsa 1-2 stycken i taget. längre orkar jag inte koncentrera mig.
Ta mig ut på powerwalks el bara gå, få frisk luft å vädra ut hjärnan på sista veckornas stress.

Kvällen spenderas hemma, har inget annat planerat just nu iaf.
3 rätters middag blir det, lite retro 70 tal:
Förrätt:
Avokado med räkröra på en bädd av ruccola.
En bit rostat bröd till det. 

Huvudrätt:
Helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis, sallad å chilibea.
Dessert:
Chokladfondant, 
serverad med vit chokladglass på en jordgubbsspegel.

FÅR ÖNSKA ALLA ETT

GOTT NYTT ÅR !!!

Kommentarer

Populära inlägg