Jag...


.....var ju ledig igår å italienskan följde ju med oss från ön så vi tog en eftermiddagstur in till stan igår.
Vi var inte ensamma kan vi säga...... suck....
Det var mycket folk men så illa som jag befarat var det inte iaf.

Vi åkte först till Stadium outlet, där är det ju "rea" jämt men ett par mjukisbyxor blev det.
Så nu har jag bytt ut alla gamla noppiga mjukisbyxor å kan gå ut i dom utan att skämmas.
Inne på GS så blev det ett par nya morgontofflor men till ord pris så några direkt reafynd gjorde jag inte.
Vi undvek de värsta affärerna, man ser ju hur mycket folk det är utan att behöva ge sig in i dom.
Jag hittar sällan nåt, än mindre nåt på rea.
Jag tycker inte jag passar i nåt längre, det var lättare förr.
Skulle vilja byta ut hela garderoben men jag har varken råd, vet inte VAD jag skulle köpa isf å jag har ändå inte tid att bära kläderna.

Jag är suverän på att hitta snygga accessoarer, passande smycken, jag kan lägga en sån smashing makeup men hår å kläder verkar vara fullstädning omöjligt att få till.
Nu har jag varit mörkare i håret ett tag men näääääe.........det är inte JAG...
Det måste finnas nåt mellan sönderblekt blondin å trött råttfärg..
Å visst är det roligt med lite längd, det blir lite lockigt men jag mår bättre med kortare som det var förut.
Får se om jag tycker likadant när det är dags för frissan nästa gång....

Så klockan hann bli 17 innan vi var hemma, lagom trötta.
Hon kräver inga flådiga middagar när hon kommer hem till gamla Svea Rike, får hon mammas fläsk å löksås är hon nöjd 😄

Idag var det ju jobb för mig så hon å sambon kom ut till mig en stund innan tåget gick till Kalmar där hon skulle bli upplockad så hon slapp ju bussen iaf.
Hon blev bjuden till Köpenhamn över nyår så hon kommer inte hit mer men vi ska ses en snabbis på tågstationen när hon passerar på lördag.
Jag glömde några saker där hemma å vi åker ju inte förrän om 3 v så hon får ta med det så möter jag upp när tåget kommer.
Så får vi se om det tar 51 v igen innan vi ser henne nästa gång...

Nu är det dags att förbereda för morgondagen, det kommer bi en hektisk dag men lördag blir nog värst...
Nyårsafton är ju på söndag så många väntar in i det sista med att handla å de som trots allt jobbat dessa dagarna är ju lediga.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
 

 

Kommentarer

Populära inlägg