Sååååååå..........





Nu kan det bli jul.....
Nu är jag klar med julstädstökpyntande å granen är klädd 😊
Men han köpte nog den fetaste gran man kan tänka sig.....
Så tät å riklig i omfånget att det krävdes 2 ljusslingor för att det skulle synas överhuvudtaget.
Tur jag har rätt mycket granpynt å han hade en del oxå annars hade det sett fjuttigt ut.
Å jag är typen more is more när det gäller gran.
Ska man ha en gran ska det vara en vräkig Disneyvariant, ingen sparsmakad mager stackare.
Helt klädd i rött å guld med nåt enstaka undantag i silver.

Jobbade några timmar på förmiddagen, en snabb sväng in på Maxi å sen hem.
Plitade ner 6 julkort imorse å skickade iväg dom.
Tänkte på den tiden när man fick 15-18 julkort å skickade lika många men tyvärr verkar det dö ut.
Att gå till brevlådan å få ett handskrivet julkort slår ett digitalt julkort med hästlängder.....
Gick ut å fotade lite när jag kom hem, så vackert vinterväder.
Håller kylan i sig så ligger snart isen på Torsjön.



Å vi har tydligen husdjur nattetid... 😄





Har lagat ett par matlådor var åt oss så nu har jag så det räcker till fredag.
När jag kommer hem trött efter jobbet vid 19.30 vill jag inte behöva stå å laga mat utan ta lite varm choklad å macka bara.
Det enda jag ska göra är att koka skinkan en kväll, förm torsdag annars så har köket stängt till jul.
Klev in duschen, har haft jul-spa  😊
Ben å bikinilinje är vaxade, ögonbryn plockade å lite mer färg på dom.
Å tänka sig, dom blev helt perfekta i både form å färg !!
Tyvärr har jag dragit på mig ett rabiesutbrott, nu under näsan.
Hade sån klåda runt näsan i slutet av förra veckan men i dessa förkylningstider så trodde jag det var nåt sånt på G.
Men icke, i lördags satt det ett gäng blåsor å då är det för sent för medicin när det är fullt utblommat.
Den skulle jag tagit när det kliade för bästa effekt.
Fördelen när det sitter där är att det går inte sönder 17 ggr per dag som när det sitter i läpplinjen. 
Men det är ju fult som stryk men jag får väl fuska över det lite med tunn foundation.

Ja, nu drar årets mest kaosartade vecka igång för oss.
Kommer öka dag för dag för att kulminera på fredag, lördag kommer oxå bli väldigt intensiv.
Men ni som kunder kan underlätta både för oss å er själva om ni tänker på följande, det gäller ALLA butiker-branscher:

1. Var förberedda. 
Ha en plan B om plan A skulle skita sig.
Gäller speciellt i delikatessbutiker, då slipper ni ödsla tid för säljaren å andra kunder när ni funderar ut ett alternativ utan ha det i beredskap.

2. Var alerta. Ha koll på nummerlappsutropning.
Det kan gå fort när man är 4-5 säljare.

3. Se till att ha pengar på kortet så ni slipper stå å fippla med telefonen å föra över i betalningsögonblicket.
Har man tajt budget så fråga vad det kostar innan ni beställer.

4. Lägg ner telefonen.
Stå inte å snacka i telefonen under tiden ni beställer.
Det är nonchalant mot mig som säljare å mot andra kunder vars väntetid blir ännu längre.

Å vi som säljer, oavsett bransch, kan bara ta en kund i taget.....
Man kan vara effektiv men börjar man stressa blir det ofta fel i kassan å tar det 10 ggr så lång tid att reda upp.
Å så ta't lugnt i affärer å i trafiken, det blir jul å det blir så bra så när det väl är julafton 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg