Oj, oj......





........ vilken hetta det var igår....
Det gick inte att vara på altanen, det var för stekhett så jag var inne el i skuggan ända till kvällen.
Sambon var ute i trädgården å rörde sig å det är ju bättre än bara sitta-ligga still i värmen.
Kl 16 hade vi 25.2C i öster, inte illa 10e maj !!

Sambon körde in till Växjö på förmiddagen, han hade sett en elgrill på Blocket som han åkte å köpte.
Vi har en fin kolgrill men det tar ju sån evinnerlig tid att få den klar å vill man bara grilla korv el dyl så blir det stekpannan istället.
Så igår kväll så invigde vi den, grillade karré, majskolv, baconlindad sparris.
Greksallad till det, mer behövdes inte.
Å jag snodde på för jag tänkte ju att det var Lets Dance....
Men va faan, det var ju bara torsdag !! 😵
Bara för att han jobbat eftermiddag-kväll å var ledig tänkte jag att det var fredag redan igår...suck...

Vid 22 tiden igår så började det mullra lite svagt...
Å så började blixtarna flasha på himlen...
Mullret var inte så hårt men blixtarna var desto mer frekventa, det flashade rätt friskt när jag låg i sängen å läste innan jag släckte.
Men inget regn innan jag somnade men imorse så hade det ju regnat när jag vaknade.

En slapp förmiddag, sen åkte vi till stan 12.10.
Sambon skulle lämna in bilen för en koll, sen åkte vi till CG å fikade.
Vidare in till stan å hämta mina nya ögon 😄
Tjo-hooo....... dom hade kommit !!!
Ringde innan vi åkte in för annars hade dom säkert messat när vi var på väg därifrån så dom fick fixa sista finliret så dom var klara för mig att bara hämta.
Å jag är så suuuupernöjd !!!



Vidare till Nybro å Dollarstore....
Vi var ju där förra tisdagen på väg hem från ön så han ville ha fasadbelysning till stolparna vid köksdören.
Solcellsdrivna så dom ska ju lysa nattetid utan problem.
Sen kollade vi ett par andra affärer innan vi vände åter.
Men då vägen mellan Nybro å Hovmantorp är så inidödens rövtråkig att köra så tog han vägen runt Emmaboda-Tingsryd istället.
En liiiiiiten omväg bara 😉

Vi var hemma 18.40 så den planerade middagen Pasta scampi fick avbokas å det blev grillad korv med pommes-potatissallad istället.
Så det får bli imorrn istället.
Nu blir det Lets Dance så får vi se vem som åker ut ikväll......

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg