Ljuva värme........





Å så varmt å skönt det är........ 💗
Även om jag stått inne preciiiiiiis hela dagen idag så är det ljuvligt !!!
Jag njuter varje sekund, jag har frusit nåt så överjävligt i feb-mars så det räcker för flera år.
Jag hoppas värmen håller i sig hela sommaren till långt in i september.
Givetvis måste vi ha regn emellanåt men värmen kan bestå för min del. 
Är det för varmt så kan man sitta i skuggan el gå in å ha dörren öppen å lufta igenom.

Lite tjurigt igår att det skulle vara molnslöjor under eftermiddagen när jag var ledig, tunga svarta moln tornade upp sig men det blev inget åskväder.
Trots att jag handlade innan jag åkte hem så glömde jag givetvis bröd så jag tog cykeln till affären, så ljuvligt skönt under tidig kväll.

Idag när jag kom hem runt 19.40 var det över 20C i öster.
Italienskan ringde, hon har ca 23C nu, vi har samma värme som på Sicilien 😊
Hon hade fått rejält med fula utslag på höger arm, ben, händer å lite på käken, hon har reagerat rätt kraftig mot nåt?
Jag tror hon gått emot nån buske-växt med den sidan av kroppen å efter lite diskussion så har gårdschefen sprutat buskarna med nåt? för några dagar sen så jag hoppas det är nåt sånt å att det går bort.
Hon har köpt antihistamin å cortisontabl på apoteket så hon var lite bättre, förhoppningsvis försvinner det snabbt.

Samma fantastiska väder ska fortsätta i flera dagar, jag ska njuta imorrn förmiddag innan jag börjar jobba.
En snabbrunda med dammsugaren måste jag hinna med innan jobbet men det tar ju inte nån större del av förmiddagen.
Tyvärr står jag inne hela fredagen å lör till ca 15 men sen ska jag njuta av tillvaron.
Det är som en av mina gamla bloggvänner skrev häromdagen i ett av sina numera sällsynta inlägg, det är som en minisemester varje gång man kommer hem på eftermiddagen-kvällen.
Grilla, äta glass, bara njuta i kvällssolen, man ska tillvara på varje minut.

Just denna tiden varje år är det en påminnelse för mig, att ta tillvara tiden man har å den tid man har tillsammans för man vet aldrig hur länge det får vara så.
Jag försöker så gott jag kan med det jag har även om man skulle kunna bättre ibland.

 Nu gäspar jag så käkarna hoppar snart ur led...
Nu stänger jag ner för denna dagen....


NATTI, NATTI.....







Kommentarer

Populära inlägg