Hettan....


... fortsätter dra fram över oss.....
Tidigt igår morse så skulle jag söka sjukersättning...
Å du käre tid.... 😖
Man vet att det är länge sen man var sjukskriven via fkasssan när telenumret till arbetet är 10 år gammalt !!! 
Så jag fick uppdatera allt, å då menar jag allt..... inte det lättaste att få det rätt men till slut fick jag det komplett.

Enorm värme igår så jag gav mig iväg tidigt på förmiddagen för att handla inne i Växjö.
Väl hemma igen vid 11 tiden så plockade jag in å sen gick jag ut på altanen.
Men 30 min orkade jag i solsängen, sen satte jag mig vid bordet å löste korsord.
Men vid sådär 13.20 gick det inte längre, det var för varmt därute.
Skönt att få skugga inne, känna en svag vind svepa genom huset när man har dörrarna öppna.

Idag var det dags för jobb igen, 17 dagar sen sist...
Ofattbart att det gått så fort, halva Maj har redan passerat.
Jag fick ju en riktig fullträff vädermässigt när jag ändå var tvungen att vara hemma så det är alltid nåt.
Jag är brunare nu än vad jag var på hela sommaren förra året.
Men inget hade hänt på jobbet, precis som vanligt........

Sen skulle jag till Telenorbutiken....
För 10 dagar sen gjorde jag en systemuppdatering, nån timme efter det så försvann tangentbordet på skärmen.
Sambon är ju rätt haj på det å fick fram det men det försvann ideligen så jag gick in igår å frågade vad jag skulle göra samt att jag ville byta mobil då jag har abonnemang som jag kan byta varje år.
"Gör en total omstart så kommer nog tangentbordet fram, den måste funka perfekt om du ska byta."
Det gjorde vi igår, tog ur minneskortet först för att spara kort å telenr.
När vi satte i det så var telenumren borta å 18 månaders bilder (sen jag bytte tele sist...)
Jag trodde i min enfald att man hade minneskort till sånt, att det sparas där.
Visst har jag de flesta korten på datorn sparade men ändå.....
Å jag har inte nåt större umgänge med 300 telenr men de jag hade var ju bra att ha.

Gick in idag å ville byta men då helt plötsligt så fick jag inte det.
Min mobil var inte felfri, hade ett par skavanker på hörnen å då gällde inte erbjudandet.
Jaha, men det var det ingen som sa varken igår el förra måndagen när jag var där.
Han kunde sagt det igår när han höll i min telefon, att du kan inte byta för si el så, han sa bara att den skulle fungera.
Jävla r*vh*l till försäljare !!!!!!
Å Sonys support är likadan, han som svarade där borde inte sitta där för fy faan så dum han var !!! 😡
Så när jag får byta i dec så blir det varken Sony telefon el Telenor, glöm det !!!!
Man blir bara lurad hur man än gör........
Å kan man inget om telefonteknik el vet vad olika ord betyder el hur man gör så får man skylla sig själv.
Sambon kan mycket men inte allt å han har en annan telefon, han har en ängels tålamod med min för jag kan inget tekniskt.
Men nu är de viktigaste apparna (om såna kan vara viktiga)  återinstallerade å jag har hämtat in de viktigaste telenummer.

Men det var bättre förr, en telefon i varje hus, man framkallade korten å satte dom i album, jag saknar den tiden faktiskt....
Min digitalkamera pajade för 4 år sen, sen dess har det inte blivit att sätta in nå kort.
När jag framkallade kort gav jag 2 kr styck, ibland 1 kr, idag kostar dom minst 6 kr/st.
Man kan ju framkalla via nätet men det blir ju inte att man gör det.
Visst är det bra med korten på datorn men kraschar den är alla tusentals bilder borta.
För jag har tusentals bilder överallt men jag sorterar iaf men sen ska man ju hitta dom oxå.
Jag hade ett usb-minne en gång som jag la viktiga kort på just för den skull men idag hittar jag det inte, jag vet inte vart det tagit vägen.
Det var bättre förr...... 

Efter den upptäckten så åkte jag in till stan för att hämta mina linser.
Nu ska jag ju prova progressiva men jag tycker inte jag märker nån större skillnad.
Detta är ju s k månadslinser, har ju aldrig kunnat ha det innan med mina sjuttielva synfel på samma gång men nu har det kommit även för mig.
Har ju inte haft några i på dryga 2 månader så det skavde rätt mycket i början.
Så nu ska jag testa dom så ringer hon mig i nästa vecka för att kolla läget, förmodligen behöver hon ändra lite för att få ett par att passa perfekt.
Men färgade linser kan man glömma numera..... 😔 
Det har med upphandling å sånt att göra, vill man ha det får man själv ringa företaget i Göteborg för att ev kunna få det men det kostar skjortan säkert...
Trist, det var lite av hela grejen, linserna har ju varit lite extra lyx i vardagen för mig.

Så det har varit en jävla skitdag, fattas bara att sjukpenningansökan inte går igenom oxå....
Men ikväll ska jag njuta när "Badhotellet" börjar igen...
Underbar miljö, underbart mode å underbara bilar..... 💗
HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg