En....





......sĂ„n ljuvlig majdag..... 💗
Den vackraste tiden pÄ Äret vÀntar, den skira, ljusa grönskan....
Idag har det varit sÄ fint vÀder hÀr Ä förmodligen i större delen av landet.
TyvÀrr var jag vÀldigt trött pÄ förmiddagen trots att jag sovit bra inatt, skulle bara "vila" en stund pÄ sÀngen vid 11 tiden.
Jo tjena....vaknade 2 tim senare........ 😔

Jo, jag veeeeet, en operation Àr pÄfrestande för kroppen Àven om den Àr liten Ä man lÀker vÀl nÀr man sover men iaf.
Men jag gick ut i solen Ä solade nÄn timme, sen kom molnslöjor in Ä det blÄste upp.
Duschade  Ă„ sĂ„ Ă„kte vi in till stan, jag behövde mer Alvedon.
DÄ var det ju strÄlande vÀder igen men skönt komma ut Ä komma hemifrÄn lite.

Har betydligt lÀttare att röra mig idag om Àn att det tar emot ibland Ä jag blir lite trött.
Riktigt Àn klarar jag inte soffan, det Àr för jobbigt att sitta sÄ hopsjunken sÄ det fÄr bli fÄtölj ett par dagar till.
Men det Àr makalöst hur kroppen ÄterhÀmtar sig, det Àr bara 3 dagar sen.
Hoppas bara det fortsÀtter sÄ Ä inte blir nÄt komplikation efterÄt.

Imorrn ÄtergÄr sambon till jobbet, dom har övertidshelg denna helgen.
Han skulle jobbat 6-18 i fredags men tog ju ledigt för min skull sÄ han gÄr pÄ kvÀllsskiftet redan imorrn eftermiddag.
SÄ dÄ fÄr jag klara mig sjÀlv Ä det gör jag alldeles sÀkert.
MÄndag ska jag ha en fika med pinglan B Ä det ska ju bli en hejdundrande sommarvÀder följande dagar sÄ jag hoppas den prognosen hÄller.
Kunna sitta ute i solen  lite, ut Ă„ gĂ„ Ă„ röra pĂ„ mig sĂ„ Ă€r man snart pĂ„ banan igen.

Idag för 6 Är sen sÄ rycktes hela min tillvaro undan Ä jag föll handlöst ner i ett svart hÄl..
Som att Äka fritt fall rakt ner i avgrunden i 190 Ä det tog aldrig slut kÀndes det som.
Idag Àr det 6 Är sen A gick bort....
Det var lika vackert vĂ€der den lördagen... 
Ofattbart hur Ären rinner ivÀg, hur mycket som hinner hÀnda i livet Ä ens livssituation.

Att jag skulle fÄ det sÄ bra med en fantastisk sambo, ett bra liv Àven om det Àr tungt att inte kunna umgÄs med barnen i vardagslivet efter den nattsvarta tiden Àr en ren lyckovinst.
Man ska vara tacksam för det lilla i vardagen, ta vara pÄ tiden man har med de sina Ä göra det bÀsta av det.
Inte gnÀlla Ä tjafsa om skitsaker, man vet inte hur lÀnge man har kvar av jordelivet.

IkvÀll hÀnder inte sÄ mycket av förklarliga skÀl, lite middag Ä sÄ tv blir det vÀl.
Är ju inte i direkt skick att ut Ă„ svira nĂ„t utan för mysa med sambon hemma....

Avslutar med Brolles mÀktiga stÀmma....

HA EN FIN KVÄLL !!!




Kommentarer

PopulÀra inlÀgg