Pingst 2018





Pingsthelgen lider mot sitt slut.....
Även om det är Annandag pingst imorrn så är det en vanlig måndag sen den utgick som helgdag till förmån för 6e juni 2005.
Många kunder uttryckte sin förvåning tors-fre när jag önskade Trevlig pingst:
Va??!! Ja, va faan, det är juh pingst, det har jag inte tänkt på......😯
 Så helgen har fallit ur som helgdag för många, lite trist men så är det.

Kunde sluta en timme tidigare i fre kväll så vi kom iväg men trots det var vi inte hemma förrän kl var nästan 22.
Åt lite mat på Donken i Nybro, det enda stället som finns mellan Växjö å Borgholm om man inte ska in i Kalmar å snurra.
Så sjukt trött så jag mådde illa å en jävulsk huvudvärk hade jag.
Sov så illa på tors natten så fredagen var en pina på jobbet men det gick.

Vaknade till strålande sol å molnfri himmel, alldeles fantastiskt väder !!!
Dusch å fixa håret, vila lite å sen ut på stan.
Men som vanligt så var det kalla vindar, rätt friska under eftermiddagen men kan ni tänka er??
Det mojnade ut lagom till kvällens cruising började så det var nästan vindstilla, helt fantastiskt !!!
Å vilken kväll det blev 😄😄😄
Nu trycker ni på "play" å låter musiken flöda för riktig feeling.... 💖
Bilder från dagen å kvällen.....


 Fantastisk snygg röd lack...
 Älskar små Chevor Bel Air..... 😄
 Älskar små bulliga å mulliga pickisar..... 💗


 Fräsiga detaljer sätter pricken över det.....

 Klassisk Caddy -59.....
Inte min absoluta favoritbil, gillar mer de äldre Cadillac´sen typ -48/-49/-50/51...
Men grym lack i ostron-champagnefärg... 😘
 Kvällens outfit 😊
Älskar, fullkomligt älskar min nya klänning..... 😄
Helt underbar i kvalité å sitter som en smäck !!!
 Å jag älskar min solglas som jag köpte på en bensinmack i Polen, nånstans mellan Jelenia Gora å Swinoujscie 😄(en sträcka på 55 mil....)
(i Miedzyrzecz var det visst..)
 Folkfest i hamnen.....


 Kortet taget nerifrån Strand hotell.
Kö längs heeeeeeeela Badhusgatan ända upp till Tullgatan 😄
Det gick snabbare att gå 😉
Jag är uppväxt 150 m upp på denna gatan.
En fantastisk solnedgång krönte denna dagen...




Vid 21 tiden gav vi oss, det började bli rejält kyligt.
Valet var att gå hem å byta om till varmare kläder el stanna hemma å vi valde det sistnämnda.
Mina fötter var rejält trötta efter allt traskande längs Storgatan under dagen å kvällen så det fick räcka.

Idag hade jag tvättid, sen plockade vi ihop grejerna å åkte ner till mina föräldrar.
Mamma fyller år på torsdag å så Mors dag nästa söndag så vi firade alltihop idag.
Jag fick fräsiga örhängen av lill-loppan från Armani 😊

Vägen hem var rätt lång, vi var halvsega båda 2.
Snigelkö på bron pga vägbygge så det tog en stund att köra över.
Jag sov som en lite gris mellan Nybro å Lessebo, fick stanna utanför Lessebo för en liten rast.
Han var rätt seg, behövde sträcka på sig, få lite frisk luft (röka) innan vi körde sista biten hem.

Väl hemma så plockade vi in grejerna, satt en stund på altanen i sista solen innan den försvann bakom träden.
Plötsligt kommer ett litet rådjur skuttande tvärs över tomten men det tog bara 2min så skuttade den tillbaka.
Det var nog trots allt bättre på andra sidan den kom ifrån 😉
Hade ju förberett för kycklingpaj, gjorde ju degen å fräste baconet i tors så det vara bara att ta fram degen, kavla den, förgrädda 10 min å montera ihop den å in i ugnen.
Sååå makalöst god blev den !!!

Nu blir det snart sängen, nu väntar fulla veckor att jobba till Midsommar.
Imorrn får jag ta hand om ren tvätt, ta fram symaskinen, behöver sy 2 gardiner.
Kanske baka bullar oxå, får se vad som hinns å orkas...

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg