Just......




IgÄr kl 18...

..... another day in paradise....... 💗
Milda Mathilda, vilken högsommarvÀrme.....
SÄÄÄ gudomligt ljuvligt Ä skönt !!!
Jag njuter varje sekund av det efter denna sena Ă„ iskalla vinter.

Dagarna försvinner trots att jag Àr "ledig", jag tar ju inte direkt ut mig Ä det ska jag inte heller.
IgĂ„r solade jag pĂ„ altanen pĂ„ förmiddagen till ca 12.40,  sen gick jag in i duschen.
Sambon Äkte till jobbet Ä jag Äkte till vc för trÀff med dist.sköterskan.
Men hon tog bara av de gamla vadderade plÄstren Ä satte pÄ nya.
SÄren Àr sÄ rena Ä torra, inget infekterat el "kladd" sÄ hon ville inte peta i det.
Jag fick nya vadderade plÄster med mig hem som rÀcker till 2 byten sÄ sen ska jag vÀl inte behöva det mer.
Dock hade jag inte tÀnkt pÄ det hon sa, jag mÄste skydda de fÀrska Àrren med kirugtejp resten av sommaren, sÄ Àr det ju nÀr Àrren Àr nya.
Å sĂ„ fick jag se att ett av snitten Ă€r satt i mitt gamla blindtarmsĂ€rr Ă„ det gör dom om dom kna för att minska antalet Ă€rr.

Vidare till Netonnet.....
Mina kÀra, kÀra gamla kaffebryggare dog en fridfull död d 1a maj.
Den har servat mina gÀster med gott kaffe (sÀger dom, jag har aldrig druckit det...) i 13.5 Är...
Inköpt hösten -04 för den oooooooooerhörda summan av 129 riksdaler.
Köpt pĂ„ typ On-off el Siba  i Kalmar.....
SÄ dÄ fick det bli att se sig om efter en ny.
Finns ju hur mÄnga som helst men jag behöver ingen kaffebryggarnas Rolls Royce utan föredrar en enklare.
Å se pĂ„ tusan, en tjusig sak i svart-krom Ă„ glas stod precis innanför ingĂ„ngen för det högst skapliga priset av 299 kr.
Dubbla vÀrmeelement, 1250W sÄ den hoppas jag hÄller lika lÀnge som den förra.

Vidare till Lager157.
Fanns en del, bl a marinblÄ sweatshorts Ä lÄnga, lÀtt utstÀllda mjukisbyxor sÄ kanske jag ÄtervÀnder dit.
Sen hade jag ju dejt med pinglan B pÄ Hennings kondis denna gÄngen.
Jag fick vÀnta in henne men sen sÄ köpte vi fika Ä satte oss, en timme försvann fort.
Å vad avhandlades dĂ„ pĂ„ denna timme??
Tja..allt frÄn min operation, dans-SM som gÄr i helgen i Skövde.
Hennes dotter Ă„ yngsta son tĂ€vlingsdansar ju till glasögon Ă„ allmĂ€nt dösnack 😊
Men nÀr jag kom hem var jag trött sÄ det blev tv resten av kvÀllen...

Pratade med italienskan, dom har ju varit pÄ tÀvling i 4 dagar, hon var trött bortom vett Ä sans.
Dom har ju 3 hundar dÀr hon bor Ä jobbar, den ena Àr ju nÀstan hennes.
En liten Jack, (Jack russel-tax) som följer henne var hon Àr.
Han Àr med i lorryn, följer med pÄ tÀvlingar Ä "bor" med henne.
Nu kom han hem ,smutsig, blodig Ă„ sargad, riktigt illa biten.
Hon svepte om honom en ren handduk, ropade pÄ gÄrdschefen sÄ dom fick Äka till veterinÀren pÄ stört.
Ett djupt jack över ryggen som fick sys Ä flera andra mindre bett Ä det Àr hundbett enl veterinÀren sÄ nÄn större hund har gett sig pÄ honom utanför gÄrden.
Lilla hjĂ€rtat, vad det gjorde ont i mig att han blivit sĂ„ misshandlad.... 😱😱
Inte ville han gÄ, inte ville han Àta, han bara lÄg ner (han var vÀl i chock..)
NĂ€r hon handmatade honom pillade han i sig nĂ„gra bitar men lilla stackarn... 😱
Ringde henne ikvÀll för jag var tvungen att höra hur han mÄdde men han Àr lite bÀttre.
FĂ„tt antibiotika idag, haltar lite men har iaf Ă€tit lite Ă„ kissat sĂ„ jag hoppas han klarar sig 💕

PÄ förmiddagen idag satt vi ute pÄ altanen i solen, jag löste lite korsord.
RÀtt kul faktiskt, jag gjorde det rÀtt mycket ett tag för att trÀna hjÀrnan nÀr jag hade sÄ svÄrt att hitta orden men sen la jag ner det.
Kul att bolla lite med sambon, av förklarliga skÀl Àr svenska korsord inte sÄ lÀtta för honom trots 30 Är i Sverige men han kan sÄnt jag inte kan som kemiska beteckningar Ä dyl.
Jag ville inte ligga Ä sola, utan satt vid bordet, det har blivit rÀtt mycket sol de 2 sista dagarna men jag gick in vid 12.30.
Han Äkte till jobbet, jag frÀschade upp mig Ä Äkte till Kosta Ä alla butiker..
Visst kan jag sitta inne nÀr det Àr som varmast men jag har hÀckat inne framför tv'n Ä datorn hela jÀvla vintern Ä jag Àr sÄ pass pigg sÄ jag kan Äka en svÀng.

Men det Àr faktiskt 4.6 mil dit sÄ det tog 45 min, lÀngre hade blivit jobbigt att köra.
Av förklarliga skÀl var det inte mÄnga dÀr i denna hettan, parkeringen var rÀtt öde men perfekt för mig.
Ă…Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„h....man blir helt sjuk av allt fint som finns...... 😇
Inne pÄ "Port House" skulle jag kunna handla hur mycket som helst !!!
Bara fÄ plocka ner av alla fina saker Ä fina köksgrejer dom har dÀr.
Köpte dock en födelsedagspresent till min am.granne dÀr hemma som snart fyller Är men det var i en annan butik.
Å jag kan inte skriva vad för han lĂ€ser hĂ€r ibland  😊

Tog en bakad potatis i cafeét Ä vem kommer förbi för andra gÄngen jag Àr dÀr??
Jo, Bertil Vallien !!
Han satte ju sig bakom pinglan B Ä mig nÀr vi var dÀr i juni förra Äret inför lill-loppans student sÄ dÄ sÄg vi ju honom.
Men jag var aldrig inne i glasblÄseriet denna gÄng, jag började bli trött.
SÄ jag körde hem, satt en stund pÄ altanen i eftermiddagssolen.

Imorrn drar klubben ivĂ€g pĂ„ danskryss, denna gĂ„ng  till PH's (givetvis...) Ă„ Flamingokvintetten.
Vi har varit med de sista 3 Ären sÄ det kÀnns lite surt att inte vara med denna gÄng.
Men vÄgade ju inte boka nÀr jag inte visste nÀr op skulle bli men sÄ Àr det.
Det Àr alltid en sÄn fantastisk resa lÀngs VÀttern bÄde upp Ä hem, kul att Äka ivÀg med vÀnner, bara sÀtta sig i bussen Ä slappna av.
Men vi kan ju Äka sjÀlva nÄn gÄng senare Ä njuta av allt dÄ....

Jag ska iaf Äka Ä handla pÄ Maxi tidigt imorrn förmiddag innan det blir för mycket folk.
FÄr ta en kundvagn sÄ jag slipper bÀra, ta 2-3 kassar sÄ jag bara behöver lyfta frÄn vagn in i bilen sÄ kan han ta det nÀr jag kommer hem.
Åter till stan sent imorrn eftermiddag, ta med en brassestol Ă„ sitta Ă„ titta pĂ„ VĂ„rruset i kvĂ€llssolen.
OxÄ en grej jag inte kunde anmÀla mig till för jag inte visste nÀr op skulle vara men man kan ju titta pÄ det iaf.

Nu fÄr det bli lite mat i magen Ä sen tv resten av kvÀllen....

HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

PopulÀra inlÀgg