Långweekend....

Köpingsvik igår kväll.....
Foto: Hans Gerremo

........ står för dörren för 2a veckan i rad....
Kristi Himmelsfärdsdagen ska ju bjuda på samma fantastiska väder som idag, sen får man se hur resten av helgen blir.
Kristi Himmelsfärdsdagen infaller alltid 40 dagar efter påskdagen, är påsk tidigt så blir även den dagen tidigt i maj.

Drog till stan tidig förmiddag, handlade allt som man kan handla kändes det som.
Men svårt att köpa grillkött tycker jag, vi vill inte ha det förpreparerade utan krydda själva.
Sen ska det vara fin marmorering, inte för fett, inte för torrt...suck...
Så imorrn blir det grillat med fetaostsallad å grillade majskolvar till.
Melon å jordgubbar till efterrätt med vaniljkvarg.
Fanns färska jordgubbar utanför Maxi, både belgiska å svenska.
Svenska kostade lika mycket som belgiska men innehöll bara hälften så mycket så valet var enkelt.
Det är inte värt pengarna tycker, jag fick provsmaka de belgiska å dom var jättegoda !! 

Hem å packa in allt, sen låg jag i 35 min i solsängen men sen fick jag ge mig, det var för varmt.
Satte mig vid altanmöblerna å löste korsord, där fläktade det lite å var jätteskönt men när han åkte till jobbet så gick jag in.
Slappade till kl 16 sen drog jag in till stan igen.
Visste på förhand att jag skulle hamna i värsta rusningen men bara att lida sig igenom det....
Ut till ÖB å köpte 2 brassestolar åt oss, är så less på att aldrig ha några att ta med om man behöver.
Hemma i lägenhetsförrådet har jag stolar men dom är jättebra att ha där när vi ska iväg nånstans när vi är där.

Parkerade på cityparkeringen, fanns gott om plats å gick upp i stan.
Shoppade ett par mjukisshorts på HM, offwhite med smala mörkblå ränder.
Har 2 par men de börjar bli rätt slitna, hemma på altanen å nere vid sjön kan jag ha dom men kul att ha snyggare om man ska nånstans.
Köpte jättesnygga laxfärgade shorts förra sommaren hemma i Bghm på en outletbutik men skönt med mjukisshorts.
Älskar shorts å linne på sommaren, det går jag mest i när det är varmt.
Inser att jag måste rensa, både det jag inte kan ha å sånt som är slitet i min sommargarderob, får bli nån dag med sämre väder i helgen.
Rensa slitna underkläder oxå, hur trist det än är att göra så är det en lättnad när det är gjort.

Sen tog jag en brassestol å gick till Växjösjön i väntan på att Vårruset skulle börja.
Start var kl 19, 19.13 kom 1a tjej vid 4 km där jag satt.
Inte illa sprunget får jag säga....
Sen ökade strömmen av tjejer, kvinnor å tanter 😊
Olika åldrar, olika stilar, olika kroppsformer.....
Dom äldsta i 70 års åldern, de yngsta i 13-14 års åldern.
Några i heltäckande kläder med slöja...
En gravid joggade förbi i lagom takt..
En kom med rullstol, om hon var assistent el mamma vet jag inte men även tjejen i rullstolen hade nummerlapp.
En FUSKARE !!!!! En man utklädd till kvinna, förklädnaden var ju inte så superproffsig om jag säger så...  😄
Ett gäng tjejer med sånadära studsskenor på fötterna, jag hade slagit dit som en torsk på land om dom satt på mig såna.... 😄

En ljuvlig kväll vid kanten av Växjösjön men vid 19.50 gav jag upp, då började det bli rätt kyligt i vinden så jag åkte hem.
Italienskan har messat mig flera gånger idag, lilla Jack mår bättre nu som tur är.
Nu äter han ordentligt å går ut frivilligt men det klart att när "matte" matar med små korvbitar så är det ännu bättre 😉
Nu är det Morden i Sandhamn, sen får det bli duschen innan läggdags...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg