Ljuva maj....


Übersöt liten blomma å ljuvlig doft......

Mer än halva maj har passerat å idag är det dessutom Norges nationaldag.
Syrenerna blommar för fullt, ljuvlig doft utomhus men jag blir så sjuk, så sjuk av dom inomhus.
Likaså liljekonvaljer, den bedårande söta lilla blomma, doftar så gott men gör mig så sjuk så dom får vara kvar där dom står.

Hade ju tänkt att dra till gymmet imorse men vaknade med en överjävlig huvudvärk, märks att jag börjat jobba igen.
Hade en lång dag på jobbet igår, även om det inte var så mycket kunder hade jag att göra ändå.
Var grymt trött i bröstryggen när jag kom hem, därav den jävliga huvudvärken.

Segade mig upp, försökte på fason på huvudvärken, åt frukost, duschade.
Drog på lite färg på ögonbrynen å tänkte att jag hivar ur sängkläderna å byter täcken under tiden färgen sitter i.
Kan tyckas vara en smart idé (tidsbesparande iaf...) men man ska INTE rota i garderober när man har färg på brynen.... suck....
Ett brunt streck på en jacka när jag körde in skallen utan att tänka mig för..

Åkte till frissan, tog lång tid idag men hon var ensam å fick gå ifrån ideligen när telen ringde men jag blev som alltid supernöjd med färg å klipp.
Vi pratade pingst å bröllop, hur fullbokad hon var förr om åren , hon kunde ha 5 brudar på Pingstafton.
Idag gör hon 2-3 per år........
Många vill inte lägga så stora pengar på det utan ber nån kompis om hjälp el dyl.
Så fort du andas ordet bröllop så blir allt 3 ggr dyrare tyvärr.



Åkte hem en stund, gjorde en pajdeg till söndagens middag när vi återkommer från ön.
Å det går juh lättare att starta matberedaren om man sätter i sladden först.... suck...
Skyller på huvudvärken jag hade för den har suttit i hela dagen.
Stekte även bacon som ska vara i, sen är det bara att ta fram det frysta kycklingköttet å montera ihop den.

Fick klänningarna jag har beställt å jag är så supernöjd !!!!
Nu har jag hittat mina klänningar, i  material, form å märke.
På Bubbleroom, märke Chiara Forthi .
Omlott å draperat är en lönnfet medelålders kärring stora lycka 😄
Snällt mot figuren å döljer valkarna......


 Den rosa blir kvällens outfit på lör kväll, vi får hålla alla tummar, tår å hårtestar att dagens väder upprepar sig på lör.
Sååå mycket roligare med sol å värme när hela stan e fylld med bilar å cruisingen på kvällen.
Har väl packat kläderna, får ta dusch, hår å sminkgrejer imorrn bitti.
Kanske jag kan sluta nån stund tidigare så vi kommer iväg å kan komma hem innan det blir helt mörkt.

Nu är det "Morden i Sandhamn" å sen blir det sängen.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg