Semesterfeeling.......


Baddräkten är inköpt i Torre de la Horadada Spanien, 
sååå snygg i sina Medelhavsfärger....
 
Ja, det är ju varenda dag vare sig man är ledig eller kommer hem från jobbet.
Med 25-28C å en slösande sol så kan det inte bli nåt annat.
Sitta ute....sola....grilla.......äta glass......bada..... 😎
För kan ni tänka er, vi har premiärbadat ikväll !!! 😄
Jag har ju varit ledig som alltid måndagar å han jobbade bara till lunch idag då vi fick besök av Anticimex som inspekterat huset.
Dom gör visst det med jämna mellanrum, det ingår i försäkringen.

Jag drog ut på en promenad vid 12 tiden, inte riktigt en kraftfull pw men en rask runda iaf.
Sen fixade jag lite lunch åt oss, han hade ju bara ätit frukostmat å jag klev inte upp förrän 8.40 !!
Vaknade tidigare men det gick bara inte att hålla ögonlocken uppe men då kunde jag kliva upp.
Började förvisso måndagen med att betala räkningarna , roligare kan man ha men då akn ju dagen bara bli bättre...
 
Satte mig på altanen å sen började jag fundera på om vattnet var badbart.
Vi kan ju gå i från tomten men man får gå halvvägs ut i sjön för att få nå djup så vi packade badkläder å åkte in till badplatsen i Ingelstad.
Å med tanke på att jag smidig som en stelbent bergsget så är det inte så lockande att klättra på stenblocken ner.
Men det var fler som tänkte samma tanke...

Förvisso ett gäng med pojkspolingar, en pappa å 2 småtjejer men iaf.
Men efter 1a "chocken" så var det jätteskönt, kan tro ca +20C, jag låg nog i runt 10 min iaf.
Sambon nöjde sig med att doppa sig men jag plaskade runt lite.
Men fy för f--n för insjöar.......
Jag som är från kusten som är van med kristallklart vatten på 3 m djup håller på å få panik när man inte ser botten.
20cm vattendjup å botten är becksvart !!! 😖
Jag ska införskaffa ett par badskor, alltså såna man trär på fötterna som barfotaskor, inte bara flipflops för jag håller på å freaka ur fullständigt när man känner nåt under fötterna å inte ser vad det är..... 😖

Kruxet med denna värme så tidigt är att vad ska man äta???
Tycker det är jättesvårt denna årstiden, man kör bara runt det gamla vanliga med grillat mellan varven.
Men inköpet av en elgrill var det bästa han gjort sen jag kom hit.
Så mycket som vi grillat på drygt 3 v har vi inte grillat på hela tiden jag bott här.
Ibland äter vi korv med bröd som kvällsmat när jag kommer hem från jobbet runt 19.30 å han jobbar tidigt skift.
Att då starta upp kolgrillen å vänta i 40-45 min innan man kan grilla tar för lång tid, nu är det grillbart på 10 min.
Men visst, smaken från kolgrillat går ju inte att få på en elgrill men det får man ta.

Igår så grillade vi fiskspett, gjorde ugnsrostad färskpotatis å sallad.
Vit kladdkaka till efterrätt, så makalöst gott det blev.



Idag blev det kycklingklubbor men dom ugnsstekte jag.
Grillad aubergine, grillad majskolv å champinjonspett å coleslawsallad till det.
Oxå mycket lättare att grilla grönsaker på elgrillen än kolgrill, det bränns ju inte fast el dyl.
Nu är det godare med hemgjord coleslaw men idag fick vi köpa.
Försöker hitta andra alternativ till pasta å potatis för det blir enformigt i längden.
Om nån har recept på goda röror med hyfsad kalorimängd får ni gärna dela med er.  



Imorrn är det jobb igen men bara till kl 14.
Hoppas på strålande väder för sen står jag inne heeeeela onsdagen. 
Nu blir det lite tv å sen sängen....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg