Söndag kväll.....


Vårt äppelträd utanför sovrumsfönstret..... 
Nu är det söndag igen....
Sista dagen på min sjukskrivning, nu är det dags att återgå till löneracet för att få ihop sin försörjning.
I o m Valborg så var det 2 veckor igår sen jag jobbade, helt sjukt hur fort det gått !!
Nu måste jag ansöka om sjukersättning imorrn å hoppas det går igenom så jag kan få nån ersättning för dessa 11 dagar.

Men det har varit skönt att vara långledig om jag bortser från ons-tors-fre förra veckan som var lite tuffa.
Strulet efter uppvakningen var jobbig men det gick ju det oxå till slut.
Men jag är tacksam för att jag blev sjukskriven såpass länge att jag hunnit återhämta mig.
Även om jag varit igång lite så kan man vila om man behöver, det går inte på jobbet.
Han blev ju långledig oxå, han var ju hemma å "passade" på mig förra veckan när jag kom hem så vi har haft mycket tid ihop.
Vi har haft lite guldkant på vardagen denna veckan å det känns gott, det är så sällan vi kan det med min arbetstider.
Det är egentligen bara söndagar vi har tillsammans i vardagslivet annars.

I tors så rensade jag byrån på trista underkläder å gick igenom min sommargarderob.
Insåg att jag nog inte behöver nå mera sommarkläder, det finns tillräckligt....
Ändå klickade jag hem 2 klänningar från Bubbleroom, det är livsfarligt att gå in på den sidan 😉

Igår förmiddag så gick jag igenom hela linneskåpet, sorterade å plockade i ordning.
Det är sånt man har tid med när man är sjukskriven å inte är sjukare än man kan göra det.
Igår kväll tog jag årets 1a cykeltur 😊
Såå skönt med en cykel, slippa sitta i bilen varje gång man ska till affären.
Vi skippade ESC men kul att han kom 7a, 2a av juryn.
Men jag tycker det är bedrövligt det man kunnat läsa på nätet i nyhetsflödet.
Vuxna människor vräker ur sig vad som helst, vad vet dom om honom ??!!
Å ena sidan gnälls det över att han inte vann, å andra sidan så är han en bortskämd snorvalp...
Vad faan har hänt med svenska folket??
Är all form av hyfs å vett fullständigt borta ??!! 😡

Idag solade jag på förmiddagen sen ville sambon in till stan.
Det var stor bakluckeloppis på Storgatan men det mesta var skit.
Vi hade fikamys på Askelyckans å sen åkte vi ut till I11 området.
Jag köpte ett par marinblå shorts på Lager157 å ett par tunna mjukisbyxor men nu får det vara sluthoppat !!!

Imorrn är jag ju ledig som vanligt men sen är det jobb på tisdag men jag jobbar bara till fre, sen åker vi hem till ön.
Bilutställning på lör  å den årliga crusingen där hemma, det får man inte missa 😃
Den dagen tog jag ledigt långt innan jag visste nåt om operationen men det får gå.

Nu får jag gå röja lite efter middagen å så blir det väl lite tv...

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

  1. Har man en anställning så betalar jobbet ut sjuklön de första 14 dagarna, från dag 15 ansöker man om sjukpenning från F-kassan.
    Läkarintyg krävs från dag 8.
    Så brukar det vara men ni kanske har annat avtal.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg