Sista Maj....




Rapsfält vid Ekerum förra året...

Då har sista Maj kommit...
Imorrn börjar sommaren på riktigt även om vi rent meteorologiskt haft sommar i 3 veckor så är det ändå årets 1a sommardag 1a juni.
Det är en intensiv tid för alla, man ska hinna med så mycket.
Naturen hinner knappt andas, så fort går det...
Rapsfälten vajade så intensivt gyllengula när vi åkte hem till ön för 2 v sen men dom börjar väl snart blomma över, liksom mycket annat.
Den vackraste å den svenskaste synen av allt, gyllene rapsfält mot en intensivt blå himmel 💗

Fixastudenter-sola-bada-grilla-njuta-vårdarelationer-träna-hängapåuteservering-umgås, ja, listan kan göras lång för oss dödliga....
Framkallar för mig en viss ångest, att man inte  hinner-orkar så mycket man vill å tycker sen kanske den 31a augusti att sommaren blev misslyckad.
Det är fördelen med sensommaren-hösten som är min favoritårstid nu, det är inte den stressen, lugnet har lagt sig å allt återgår till det normala.
Att försöka njuta i stunden även om det svårt, man hinner inte riktigt ibland...

Men det är en fantastisk värme vi har om än att den tar på krafterna ibland.
Jag har frusit så jävligt denna vinter så jag klagar inte, bara att gå i skuggan el gå in när det är som varmast.
Men tyvärr finns ju en baksida oxå med sån värme så länge å inget regn att brunnarna börjar sina igen.
Vi kollade våran häromkvällen å än är det ingen fara men nu får man börja spara på vattnet för jag vill inte hamna där vi var för 2 år sen när vi stod utan vatten i en månad !!!
Bättre att förebygga så gott det går än stå utan vatten sen.... 

Hade en riktigt jävlig tisdagseftermiddag.
Sista timmen på jobbet drog jag på en orovarslande huvudvärk.
Tyvärr blev det inte bättre när jag kom hem utan den fortsatte med ett intensiv smärta.
Kunde vara skapligt stundvis men så fort jag klev upp började det igen så kvällen tillbringades mest liggandes.
Är sååå trött på denna migrän....... 😡
Jag hoppades det skulle bli bättre när den störda äggstocken togs bort men icke.
Tur jag har en sambo med stor empati, han ser ju hur dåligt jag mår när vä ansiktshalva är "konstig".
Nu börjar ju kroppen reagera på det totala bristen på hormoner oxå, jag har jobbiga nätter emellanåt.
Men samtidigt är det ju så kopiöst varmt ute så jag vet inte riktigt vad som är vad......
Men han fixar å donar med fläkt åt mig för att lindra, han är så snäll å rar... 😘😘😘

Dagen har börjat med ett pass på gymmet...
Asade mig dit i arla ottan för ett gruppass å lite inne på gymmet.
En dusch å så hem å äta frukost på köksaltanen i solen.
Har fixat lite inne men sen satte jag mig ute på altanen å satt väl 40 min men sen blev det för varmt.
Nu ska jag strax åka in till stan för lite inköp innan jobbet kallar.
Får ta med min arbetskläder, man håller ju på å dö i bilen fullt påklädd i denna värme 😄
De som ska springa Stockholms maraton på lördag lär få det svettigt om öronen....

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg