Halleluja.......

Miraklet har skett, det har regnat..... 💧
En hel mm har vi fĂ„tt men det var REGN...... 😃
Vattendropparna Àr dyrbara, tacksam för varje droppe som kommer ner.

Har ju jobbat heldagar sen i tis morse men visst mÀrker man att det Àr semester.
De vanliga stamkunderna lyser med sin frÄnvaro med nÄt undantag Ä turister kommer istÀllet.
Nu Àr inte VÀxjö nÄn turistmagnet men en Ä annan hittar dit inkl danskar Ä tyskar.
Men man fÄr mÄnga trevliga möten.
Idag kom en Àldre dam in med sin dotter, hon brukar handla nÄn gg per vecka.
Vi pratade om hur sommarklÀdda dom var osv Ä jag sa att jag skulle ha lite minisemester i helgen Ä fÄ klÀ mig lite bÀttre.
Talade om att jag skulle hem Ă„ fira pappa som fyller 87 Ă„r imorgon osv..
DÄ sÀger dottern: Ja mamma hÀr hon Àr 93....
NITTITRE ???!!!!! 😯
Inte en dag över 80 trodde jag hon var !!
Hon Àr alltid sÄ frÀsch, alltid sÄ vÀlklÀdd, snygg i hÄret som attan, sÄ snygga glasögon, rör sig sÄ ledigt Ä pratar Ä Àr social.
Å sĂ„ Ă€r hon 93 Ă„r !!!!!
Helt fantastiskt att bli sÄ gammal Ä vara sÄ vital i bÄde kroppen Ä huvudet.

Denna morgonen sÄ vaknade jag 7.50 !!!
NÀr jag sov sÄ lÀnge vet jag inte....
Men det hade varit bra om jag gÄtt Ä lagt mig innan jag somnade igÄr.
Vaknade kl 2 pĂ„ soffan.... bah đŸ˜«
LĂ„g Ă„ lurade i sĂ€ngen  till ca 8.45 innan jag masade mig upp.
Åt frukost, sen började jag att diska kylen.
Skulle gjort det till midsommar men iddes bara inte Ä det har hÀngt över mig sen dess.
Det tar bara 1.5 tim men Àr ju sÄ inibövelens trÄkigt sÄ det finns ju inte pÄ kartan men nu Àr det gjort.
Dammsög upp skrÀpet som blev, lite torra lökskal osv.
Gick ut Ä satte mig i solen en stund men sen svabbade jag av köksgolvet , det Àr inte sÀkert det finns vatten nÀsta helg nÀr jag ska stÀda av lite.

Sen var jag tvungen att ta en snÄldusch.
Vad Àr dÄ snÄldusch tÀnker ni??
Jo, man blöter ansikte Ä kropp Ä skurar av sig.
Sen nÀr man ska skölja av sig sÄ sköljer man igenom hÄret pÄ samma gÄng.
DÄ blir bÄde hÄret Ä kroppen avsköljda med samma mÀngd vatten.
FÄr tvÀtta hÄret nÀr jag kommer hem imorrn kvÀll istÀllet.
NivÄn i vÄr brunn Àr densamma sen han kollade sist för knappa 2 veckor sen men sÄ sparar vi pÄ vattnet oxÄ.
Spola var 3e gg man kissar, inte spola ut onödigt vatten, allt för att behÄlla de dyra vattendropparna.

Har plockat ihop tvÀtt att ta med mig hem till ön Ä tvÀtta dÀr.
Vet ju inte om jag kan tvÀtta hÀr nÀsta helg sÄ man fÄr passa pÄ med handdukar Ä dyl.
Haft sms-konversation med sonen ikvÀll om vad som finns hemma Ä vad som jag behöver köpa imorrn.
Han skulle Àta, duscha Ä sen sova.

Tog ca 20 min sÄ fick jag ett sms:
KÖP DUSCHCREME FÖRIHELVETE, JAG KOM PÅ DET NU........
Hahaha, stackarn om han stod helt utan duschcreme efter en lĂ„ng, svettig dag pĂ„ jobbet 😄😄😄
Inte lÀtt att hÄlla reda pÄ allt man behöver Àven om man har fyllt 18 Är.
Jag tror inte man sjÀlv var sÄ smart i alla lÀgen nÀr man försökte leva vuxen, det tar sin tid att komma in i det.
Tycker mina telningar har klarat sig utmÀrkt mot mÄnga andra man trÀffar Ä lÀser om.

Ölands mest intensiva helg nĂ€rmar sig....
Victoriadagen-dagarna Ä de nÀrmaste dagarna runt dom berÀknas ca 250 000 -300 000 pers vistas pÄ ön.
Att den inte sjunker.......
PÄ lör fyller hon 41 Är Ä pÄ sön sÄ gÄr Victorialoppet.
Finns flera klasser, Àven för barn.
I Är finns en nyhet, parasportklassen för de med funktionshinder.
Jag var extremt sugen pÄ att springa det ordinarie loppet pÄ 9 km men insÄg med viss bitterhet att jag Àr för dÄligt trÀnad.
Ska jag springa ska jag ta mig runt pÄ hyfsad tid Ä det gör jag inte nu.
Tror det var -09 jag sprang pÄ 57 nÄnting sÄ det var jag helnöjd med.

Victoria sjĂ€lv mottog priset som Årets ölĂ€nning förra torsdagen ur sin pappa kungens hand.
Han fick det 1996 för deras intresse för Öland, att alltid framhĂ€va Öland osv.
Deras vistelse pÄ ön Àr ovÀrderlig pr för oss Ä dom har alltid fÄtt vara ifred för ölÀnningarna iaf.
Det Àr 40e gÄngen Victoriadagen firas i Är Ä det verkar inte finnas nÄt som pekar pÄ att det ska upphöra.

Nu fÄr det bli lite tv Ä sen sÀngen.......





HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg