Tänk att...





....... få ha lyxen att sova 2 nätter i rad..... 😊
Det har jag haft, man blir som en annan människa när man är (åtminstone hyfsat) utvilad.
Skrev ju i tors kväll att det skulle bli tidigt i säng, jo, tjena...... 😖
Kollade lite på tv å tänkte runt 22.15 att jag skulle gå å lägga mig.
Men det drog ut på tiden lite å vid 22.30 så skrämde sambon skiten ur mig, då stod han på köksgolvet.
När han jobbar sent brukar han komma runt 01.10 därav skrämseln.
Men vi pratade bara en liten stund å sen la jag mig.
Men så ska man ju somna oxå....

Med den jävulska huvudvärken jag hade haft under dagen å ftf hade till viss del så slumrade jag mig bara genom natten.
Vaknade i zombieliknande skepnad å med en riktigt tung å intensiv dov huvudvärk så hela fredagen var en ren mardröm.
Inte förrän vid 18 tiden på fre kvällen släppte det sista av huvudvärken å jag tror det beror på att J började jobba.
Vi skrattade å skojade oss igenom resten av kvällen å det fick nog spänningarna att släppa delvis.
Men jag slocknade innan kl 22 på fre kvällen å sov till runt 05 å det var ljuvligt alltså.
Sov lika bra inatt så idag är man nästan människa faktiskt....
Sömnbrist är en effektiv tortyrmetod för de som använder sig av det, det är fruktansvärt att inte få sova riktigt. 
Man både ser å hör i syne till slut, motoriken funkar inte, inte på mig iaf.....

Började dagen med att skaka sängkläder, tog hand om blommorna å gav dom lite kärlek.
Körde en runda med dammsugaren å städade undan alla 100 tals fluglik på golven å i fönstren.
Efter frukost så började jag baka, har bakat syltgrottor å skurna chokladbröd till kommande helgs födelsedagsfirande för mig å pappa.
Så nu är det bakat, ev bakar jag rågrussinbräck imorrn, sen får det vara till slutet av semestern.
Å så får vi finfrämmat idag förstår ni... 😉
Lill-loppan kommer med tåget från moster så jag får hämta henne vid stationen sent i eftermiddag.
Då vill hon åka ut till GS......suck.....
Trodde hon shoppat tillräckligt därnere i Skåneland, först på NOVA Lund å sen Emporia, Malmö.
Vad kan finnas mer att shoppa liksom??!!! 😏
Men jaja, jag måste komplettera middagen lite nu när hon dyker upp så det passar ju bra på Maxi då så vi får väl ta en tur som hon vill.
Sen åker hon hem vid middagstid imorrn, tandläkaren väntar på henne vid 16 tiden.

Sonen har långa dagar på sitt jobb, börjar 05.30 varje dag å är sällan hemma före kl 18.
Italienskan har 2 oerhört intensiva månader framför sig.
På 11 helger har hon TVÅ tävlingsfria, annars så åker dom ofta på torsdagen å hemma sön kväll-mån morgon beroende på vad dom är å tävlar.
Så hon kommer vara ett vandrande skelett till hösten , hon är redan så smal, så smal.... 😟
Själv får jag nog masa mig iväg till benknäckaren, ont i bäckenet, tror jag lyft nåt fel.

Å solen den fortsätter att skina........ underbart för de med semester men förödande för bönderna å för oss som har egen brunn.
Men jag kan iaf hämta vatten på jobbet, jag slipper gå 7-8 km till en brunn å bära hem vattnet på huvudet som många kvinnor i världen får göra.
Men tur att ingen kan styra över vädret, då hade det blivit ett fullständigt 3e världskrig.... 

Idag har denna låten spelats ofattbara 6 000 000 ggr på Spotify.
Miss you miss Belinda.....
Stort GRATTIS till Joakim Arnell å de andra i bandet för en av världens bästa låtar !!!
Släpptes 1999

HA EN BRA 
EFTERMIDDAG !!!!







Kommentarer

Populära inlägg