Värmen.....


.....forstätter, på sina håll har det börjat åska.
Vi hoppas bara att det kommer hit oxå, inte för att en åskskur fyller på våran brunn men då kanske det fyller på vartefter med mer regn.

Jodå, lill-loppan kom med tåget igår eftermiddag så vi åkte ut till GS.
Jag hade ingen större lust att göra det men var bara att åka.
Å trots att jag inget skulle ha så blev det en blygsam shopping iaf.
Ett shampoo med banandoft på Bodyshop å ett läppbalsam på Kicks.
Mitt märke från Oriflame som jag haft i så många herrans år var slut å jag vet ingen som säljer det.
Visst kan man skicka efter själv (3 ggr, sen måste man bli åf) men det gör jag inte bara för den skull.
Men jag tror det är rätt bra faktiskt, märker en anings förbättring idag.

Väl hemma så fixade jag middag, hade köpt färdiga baby back ribs som man bara värmer.
Så vansinnigt goda var dom, dom kan jag verkligen rekommendera !!!!
Dessa var av ICA's egna men finns säkert fler märken.
Varmt å skönt var det så vi satt ute på altanen å åt, rostad potatis, grillad aubergine, tzatziki å sallad.
Om ni inte testat grilla aubergine innan så gör det är suveränt gott med lite tzatziki.
Skär lite tjockare skivor, strö över salt, torka bort vätskan som bildas efter en stund å pensla med raps el olivolja å grilla till fin färg.

Jahaja, sen ville hon ha mig som sminkmodell,,,,,
Men mamma, jag vill sminka dig som jag sminkar mig, snäääääälla......
Jaja, men när man då är snäll å ställer upp, vad säger ungen då??
Men mammaaaaaaaa.......vad du är rynkig.......
Man får ju dutta hur mycket som helst för att det ska fastna i rynkorna.....
Men TACK, jag älskar dig oxå, DIN LILLA RÅTTA...... 😉 

När hon avr liten, sådär en 4-5 år så satt hon i knät på min moster.
Då vände hon sig om gravallvarlig å sa: Men Ally, vad du är skrynklig....... 😄
Åh-hå-hå, denna ungen, vad vi skrattat åt hennes uttryck...... 😄


Hon är nog oxå rynkig om 30 år....... 😄
Men hon är duktig på smink å hår å det var ju skönt när hon duttade i ansiktet med div gegg.
Nu hade hon ju en foundation som var 17 nyanser för ljus för mig men med lite utbildning skulle hon ha en lysande karriär som makeupartist.




Men så skulle hon ju hem idag......
Vi åkte in i god tid å hon köpte biljett i automaten.
Hon köpte för Öresundståget å på tavlan stod det sen SJ-tåg så hon fick en oroskänsla i kroppen.
Vi skildes åt, jag gick åt mitt håll men det tog bara 15 min så fick sms.
Det var fel biljett, jag fick gå av i Hovmantorp å får vänta i 1 tim på ett nytt tåg.
Alltså........det är ju själva FAAN att dom inte kan ha en gemensam biljett för tågen.
Exakt samma sak hände för 2 år sen när dom var här över påsken å jag skulle lösa biljett tillbaka åt dom.
En anledning att jag köper inte biljett via automat om det finns en levande människa att fråga å få hjälp av.
Det är helt sinnessjukt alltså !!!

Jag gick ju till kiropraktorn å nog knakade det även om smärtan hade lättat idag.
Men man ska inte smörja in sig med tjock, fluffig bodylotion 10 min innan, man blir hal som en välgödd säl 😄
Han fick lägga en frottehandduk mellan oss så han fick tag å inte gled iväg på mig 😊

Sen behövde jag handla lite till middagen men jag iddes bara inte åka genom hela stan ut till CG-Maxi-Lidl i denna värmen,  dom ligger på 1 el 2 stenkast från varandra så jag skulle ta det hemma i Ingelstad.
Det tar bara ett par minuter för oss att åka ner dit så hellre det än än åka iväg i Växjö.
Då finns inte nåt av det jag skulle ha......
Fanns inte en grönsak, frukt el nåt av det jag skulle ha å det var helt vanliga varor som tomat å lite annat.
Fick slänga mig på telefonen å be sambon köpa hem på hemvägen.
Visst ska man handla lokalt men det är ju bra om dom har vanliga basvaror.
Jag vet det är svårt att beräkna men en mån eftermiddag bör man få påfyllning tycker jag.
Bröd fick jag med mig iaf........

Väl hemma så blev det solsängen en stund, jag var trött efter behandlingen.
Vinden började friska i ordentligt så det var skönt att sitta därute.
Kvällens middag skulle bli Gazpacho vilket jag aldrig gjort innan.
Vi såg Siri Barje en morgon å blev sugna att testa så det skulle jag göra idag.
Men jag kan säga att man måste ha en STOR mixer-matberedare.
I min mixer (dryg 1 L) insåg jag att det inte fick plats utan hällde det i matberedaren men det gick inte.
Jag hade mina aningar så jag pulsade försiktigt men jag fick städa en del iaf.
Fick hälla hälften i mixern å göra det i 2 omgångar men det blev jättegott !!!
Säkert ännu godare när den är riktigt kall men det blir fler gånger kan jag säga. 

Nu väntar 2 lååååånga dagar på jobbat, 8-19 tis-ons men det går.
Har ju tagit ledigt på fre från kl 14, lite minisemester innan den riktiga semestern drar igång den 21a för mig.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg