Juli.......





..... är här......
Nu väntar 30 dagar av högsommar då man ska försöka hinna med så mycket som möjligt.
Idag har jag taggat ner förväntningarna, under några år så hade jag inte så roliga somrar, 2014 var nog den bästa även om jag vantrivdes på det jobbet jag hade då.
Mycket dans å musik både på hemmaplan å bortaplan.
Smällen med älgen kunde jag varit utan men kan tacka högre makt att jag å S lever idag, att den tog snett på sidan å inte mitt fram på min lille bil.
Det var tunga år men nu är dom förbi å man överlevde även om man är lite tillstukad av det...

Om 16 dagar är mitt 50e år slut, det 51a börjar..
Om 20 dagar så börjar min semester, den första riktiga, sammanhängande, långa semestern på TIO ÅR !!!
Hade ju en vecka förra året men detta blir den första långa semestern.
Kan knappt fatta att det är sant....
Den 24e åker vi till Hälsingland, ska bli underbart att komma iväg å få se var han bodde där uppe innan han kom till Småland.
Men innan dess så blir hem till ön fre eftermiddag d 13e, pappa fyller år då.
Victoriadagen d 14e, Victorialoppet d 15e å sen försöka fira lite födelsedag i förväg med de därhemma.
Sen blir det inte förrän i början på augusti när vi återkommit från Hälsingland å haft några dagar hemma.

Jahaja.......så mycket "ledigt" idag blev det inte.....
Sov jättedåligt inatt, vaknade som alltid vid 3 tiden av att jag var så varm å klibbig.
"Elementet" var på som sambon kallar det....
Somnade om strax efter 5 å vaknade 6.15 å då klev jag upp.
Så när klockan var 11.20 hade jag kört 3 maskiner tvätt, bakat 2 jordgubbspajer å kokat jordgubbsmarmelad på sista jordgubbarna.
Bäddat rent i sängen å röjt upp i köket.

Hade ju tänkt sitta i solen men det var riktigt kalla vindar å tjocka moln av å till så det blev inte.
La mig på soffan å somnade å sov säkert en timme, inte konstigt med den dåliga sömnen inatt.
Senare på eftermiddagen så blev det bättre, då satt jag ute dryga timmen i solen, såååå skönt !!!

Vi har haft grekisk afton ikväll.
Gjorde grekiska biffar med fetaost, soltorkad tomat å annat gott.
Hittade receptet på Jennys matblogg men min vana trogen så måste jag ju peta i det å gjorde min egen variant.
Grillade aubergineskivor, grekisk sallad å tzatziki, såå makalöst gott det var !!!
Men det tog rätt mycket tid, inget man slänger ihop bara sådär.......

Så imorrn tänker jag inte göra så mycket, bara vila å fixa lite mat.
Blev ingen pw-löptur idag, hoppas få in det imorrn.
Sen väntar långa dagar på jobbet, min tokige arbetsgivare flyger till Helsingfors imorrn bitti å åker buss till St Petersburg för att gå på 8-delsfinalen på tis kväll, sen är dom hemma ons kväll igen.
Så från tis morgon till lör eftermiddag är jag bara ledig tors förmiddag, resten av tiden jobbar jag.
Så imorrn ska jag njuta ute hoppas jag å inte så mycket mer. 

Ska lyxa till det med nybakade scones imorrn bitti, måste ju provsmaka marmeladen jag kokat idag.
Om den håller ihop vill säga......

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg