Mamma Mia........


....... Here we go again updates, en sån film !!!!
Jag säger bara: ABBA !!!!
Musiken är odödlig, den är lika bra idag som för 35-40 år sen.....
Å dom har lyckats igen, Björn å Benny.
Med ännu en historia om "Donna" baserad på musiken, jag tycker den är precis lika bra som den förra.

Kort handlar den om Sophie som vuxen, Donna är död sen ett år tillbaka.
Man får återblickar i Donnas liv, det börjar med examen från college, sen varvas dåtid med nutid.
Ibland är det väldigt snabba byten mellan dåtid å nutid.
Å rollistan är ju to-die-for..... 😊
Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan, Colin Firth, underbara Julie Walters, Andy Garcia  m fl men grädden på moset, the icing on the cake, pricken över i'et, kalla det vad ni vill är ju Chers entré i senare delen av filmen.
Hon spelar Donna's mamma, Sophie's mormor alltså.
Tro det eller ej, men hon åldras oxå.....liksom Pierce Brosnan men dom åldras med välgång...
Jag säger bara, så häftig, så sjukt jävla häftigt att höra Cher's mörka, nasala röst i några ABBA låtar.
Å hon har ju en helt outstanding röst alltså å suverän skådis !!!
En film jag kommer kunna se lika många gånger som jag sett Mamma Mia 😊
För den som gillar ABBA är det en ännu en fullträff men jag önskar folk kunde uppföra sig på bio å tänka på övriga besökare.

Stackars sambon hamnade mitt en hel rad med kärringar inkl mig.
Men till skillnad från de övriga i bänkraden på bägge sidor så höll jag käft under filmen.
Hon till vä om mig, hon hymmade å nynnade MYCKET ljudligt rätt i örat på mig, ett å annat ord slapp ur henne.... 😖
Det suckades å Å-hå-håades å hummades MYCKET ljudligt i bänkraden när filmen uppenbarligen krävde det i deras tycke.......
Jag var på vippen flera gånger att be henne hålla tyst men tyvärr är jag för väluppfostrad för det...
Det är helt otroligt hur omedveten man man kan vara om de andra besökarna å bristen på hänsyn till andra.

Jag stökade runt lite på morgonen här hemma, drog igång tvätt mm.
La mig en stund till men var det dags för frukost.
Satte igång å städa lite så nu är toaletter fräscha å sovrummet sanerat på damm.
Golven rena i kök å hall så nu får det vara ett tag.
Ett helt fantastiskt väder idag, strålande sol å friska vindar så det var ljuvligt ute.
2 tim på altanen i splitterny solstol å en kort powernap i soffan blev det innan middag.
 
Jag fick ju ett par örhängen av sambon i tisdags när jag fyllde år å jag tog ur de gamla, tvättade av dom, satte i de nya å skulle lägga ner gamla i mitt smyckeskrin.
Nu var jag lite fuktig om handen så jag tappade ett, jag hörde hur det touchade byrån, sen var det borta.
Jag letade lite då, sambon har letat, legat på knä å sökt i sovrummet men utan resultat.
Så det var en anledning att jag ville städa där idag för att se om jag hittade det.
Jag lyfte sängmattorna försiktigt, gav dom en lätt knyck för att se om det skulle trilla ur men icke.
La mig på knä i allt damm, sökte med ficklampa längs väggarna å små skåror för att se om det gömt sig där men icke.

Plockade ut allt från sovrummet, en liten pall jag har mina kläder på å en "betjänt" som sambon har sina kläder på, den står precis intill byrån.
Å den är överfull med kläder, den som säger att kärringar har mycket kläder har inte träffat min sambo..... 😏
Jag städade, la på mattorna å satte tillbaka min pall å hans "betjänt" å gick ut.
En stund senare så gick jag in i sovrummet å det låg nånting under "betjänten"...
Där var det, där låg mitt lilla örhänge 😄
Då hade det alltså studsat mot byråns kant å förmodligen fastnat i ett bälte på ett par jeans å när jag satte ner den så skakade det loss 😊
Nu var det inte nåt dyrt guldörhänge med diamanter men iaf, det är nåt som glittrar på jobbet när jag har dom i.

Efter filmen så åkte vi ut till City Gross för jag skulle ha tag på röd sytråd.
Ska sy in en solklänning lite å den är lysande röd.
Jag tänkte att hitta en röd sytråd på CG en söndagskväll är nog rätt långsökt men se på tusan 😊
Jag hittade det faktiskt, nu fanns det bara EN röd nyans, den andra var rostbrun men den passade till 90% å sömmen syns ändå inte så direkt men flyter ju in hyfsat iaf.
Så den som är lika trängande behov av röd sytråd en söndagskväll som jag kan bege sig till City Gross 😄
 Skulle sytt ikväll men orkar inte, skulle strukit lite tvätt men det får vara till morgondagen.
Imorrn blir det egolyx hela dagen med frissabesök å massage..... 





HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg